خانهاخبار
اپل در نقش ناجی؛ بازار امریکا به لطف عرضه سری آيفون ۱۵ رشد داشته است

اپل در نقش ناجی؛ بازار امریکا به لطف عرضه سری آيفون ۱۵ رشد داشته است

موسسه Canalys در گزارشی جدید ادعا کرده که بازار آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری رشدی ۲۱ درصدی به نسبت سه‌ماهه قبلی داشته است.
۲۱ آبان ۱۴۰۲

موسسه آماری و تحلیلی Canalys در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (بازه زمانی جولای تا سپتامبر)، میزان فروش گوشی هوشمند در بازار ایالات متحده رشدی ۲۱ درصدی در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ داشته است.

رشد چشمگیر بازار آمریکا به لطف عرضه موفق چهار گوشی آيفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس میسر شده است. در واقع، سری آیفون ۱۵ حدود ۳۴ درصد از فروش کلی آیفون‌ها در سه‌ماهه سوم سال جاری را به خود اختصاص داده است. البته استقبال خوب کاربران از سری پرچمدار جدید اپل باعث نشد که بازار ایالات متحده افت سالانه ۵ درصدی را ثبت نکند.

image

شایان ذکر است که بخش از موفقیت سری آيفون ۱۵ به تبلیغات گسترده اپراتورها برمی‌گردد. با این وجود، عرضه دیرهنگام سری آیفون ۱۵ در اواخر ماه سپتامبر سبب شد که آمار فروش اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ افت ۸ درصدی پیدا کند و به ۱۷٫۲ میلیون واحد برسد. با این آمار، کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ حدود ۵۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و به پرفروش‌ترین برند گوشی در آمریکا بدل شده‌اند.

در بازه زمانی مشابه، رقیب قدیمی اپل یعنی سامسونگ نیز حدود ۶٫۸ میلیون واحد گوشی فروخته است که از این مقدار، حدود ۲۰ درصد به گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد تاشو‌های جدید غول فناوری کره میزان فروش گوشی‌های این برند کمی بهبود داده‌اند. در واقع، سامسونگ حدود ۸۷ درصد از بازار گوشی‌های تاشو آمریکا را در اختیار دارد.

image

برخلاف انتظار، موتورولا موفق‌ترین برند در سه‌ماهه سوم سال بوده است چرا که این برند در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال گذشته رشد چشمگیر ۱۴ درصدی را ثبت کرده است. با عرضه ۲٫۸ میلیون واحد گوشی، موتورولا ۹ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد. دو برند TCL و گوگل نیز به ترتیب با سهمی ۴ درصدی از بازار در رده‌های چهارم و پنج لیست Canalys جای گرفته‌اند. برند TCL حدود ۱٫۳ میلیون گوشی عرضه کرده در حالی که گوگل ۱٫۲ میلیون گوشی فروخته است.

موسسه Canalys اعلام کرده که بازار آمریکا به تدریج به ثبات نسبتا خوبی خواهد رسید ولی نباید منتظر تغییر قابل توجهی در شرایط کلی بازار باشیم. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۴ اوضاع بازار ایالات متحده بار دیگر بهبود پیدا خواهد کرد.

image

تحقیقات Canalys نشان می‌دهند که کاربران بیشتر تمایل برای نگه‌داری گوشی خود برای مدت زمان طولانی‌تری دارند. در صورت خرید گوشی جدید، کاربران اکثرا گوشی‌های قدیمی‌تر و یا ریفربیشد را انتخاب می‌کنند. در نتیجه، افراد کمتری به سوی گوشی‌های پرمیوم و جدید متمایل می‌شوند که همین موضوع سبب می‌شود تا شرایط بازار بهبود پیدا نکند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید