خانهاخبار
گلکسی A15 با تراشه‌ای از مدیاتک عرضه می‌شود

گلکسی A15 با تراشه‌ای از مدیاتک عرضه می‌شود

گوشی اقتصادی سامسونگ امروز در گیک‌بنچ قرار گرفت و تراشه به کار رفته در آن تایید شد.
۲۰ آبان ۱۴۰۲

همانطور که شایعات مختلف اذعان داشته‌اند، سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ از گوشی مقرون به صرفه جدیدی به نام گلکسی A15 رونمایی خواهد کرد که در دو نسخه 4G و 5G روانه بازار می‌شود. تا به امروز، رندرها و بخشی از مشخصات فنی نسخه 4G این گوشی در اختیار کاربران قرار گرفته و حالا به تازگی نیز مدل 5G آن در بنچمارک گیک‌بنچ لیست و سخت‌افزار به کار رفته در آن تایید شده است.

طبق این گزارش، پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گلکسی A15 5G به تراشه دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس مجهز خواهد بود که از شش هسته کم مصرف با فرکانس ۲ گیگاهرتزی و دو هسته پردازشی با فرکانس ۲٬۲۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

image

گلکسی A15 5G با شناسه مدل SM-A156B در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است. به علاوه، گوشی میان‌رده سامسونگ در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۶۶۴ و ۱۷۱۷ را کسب کرده است. ماه گذشته، نسخه 4G این گوشی نیز موفق شد امتیازهای تقریبا مشابهی را در گیک‌بنچ به خود اختصاص دهد.

گوشی جدید سامسونگ در نسخه حافظه رم ۴ گیگابایتی در گیک‌بنچ لیست شده ولی انتظار می‌رود کانفیگ‌های بیشتری از این دستگاه عرضه شود. به علاوه، گلکسی A15 5G با اندروید ۱۴ روانه بازار می‌شود که به احتمال زیاد با رابط کاربری One UI 6 همراه خواهد شد.

image

براساس شایعات قبلی، گلکسی A15 5G به نمایشگر ۶٫۵ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز خواهد شد. سیستم دوربین دستگاه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری خواهد بود که با دو دوربین دیگر ۵ و ۲ مگاپیکسلی همراه می‌شود. برای ثبت تصاویر سلفی، سامسونگ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را در گوشی خود جای داده است. انرژی موردنیاز گلکسی A15 5G نیز توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی تامین خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید