خانهاخبار
پست‌های اینستاگرام و X به زودی به سرچ گوگل اضافه می‌شود

پست‌های اینستاگرام و X به زودی به سرچ گوگل اضافه می‌شود

گوگل در حال تست قابلیت نمایش پست‌های اینستاگرام و توییتر در نتایج جستجو است. این قابلیت احتمالا در آینده نزدیک به‌صورت عمومی برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.
۲۰ آبان ۱۴۰۲

گوگل در حال آزمایش نمایش پست‌های شبکه اجتماعی X و اینستاگرام در نتایج جستجوهای خود است. این قابلیت که با عنوان Posts From شناسایی می‌شود، به نظر در مراحل اولیه آزمایشی به سر می‌برد و تمامی کاربران قادر به مشاهده آن نیستند.

زمانی که شما به دنبال جستجوی یک کلمه هستید، در قسمت Posts From می‌توانید پست‌هایی که از اینستاگرام یا شبکه اجتماعی X به آن کلمه مربوط می‌شوند را نیز در نتایج جستجو مشاهده کنید. اخیرا پست‌های شبکه اجتماعی Mastodon در گوگل مشاهده شده است، اما تمامی کاربران تا به حال قادر به مشاهده پست‌های ایکس و اینستاگرام نبوده‌اند و به همین دلیل،‌می‌توانیم مطمئن شویم که هنوز در فاز آزمایشی بوده و به صورت عمومی این قابلیت عرضه نشده است.

image

یکی از مزیت‌های اضافه شدن بخش Posts From، نمایش اطلاعات دقیق و به‌روزی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر یک کاربر به دنبال اطلاعاتی در حوزه اخبار روزانه باشد، می‌توانید پست‌های خبرنگاران یا افراد فعال در این حوزه که در اینستاگرام یا شبکه اجتماعی X منتشر شده است را در نتایج جستجوی خود مشاهده کرده و از آن‌ها اطلاعات کسب کند. البته در این میان، پای خبرهای نادرست و دروغین نیز به میان می‌آید. اما می‌توانیم مطمئن باشیم که گوگل در صورت ارائه این قابلیت به صورت عمومی، این مشکل را نیز رفع خواهد کرد.

در حال حاضر، نمی‌توانیم بگوییم که بخش Posts From از چه زمانی به صورت رسمی و عمومی به نتایج جستجوی گوگل اضافه می‌شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل این پروسه را چگونه مدیریت خواهد کرد و در نهایت، نتایج جستجوها تا چه حد به واقعیت نزدیک بوده و مهندسان گوگل، چگونه می‌توانند جلوی پخش اخبار دروغین را بگیرند.

image


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید