خانهاخبار
گجتی پوشیدنی برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند؛ AI Pin معرفی شد

گجتی پوشیدنی برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند؛ AI Pin معرفی شد

AI Pin محصولی پوشیدنی است که به هوش مصنوعی مجهز شده و با قیمت ۶۹۹ دلاری عرضه می‌شود.
۲۰ آبان ۱۴۰۲

چند ماه پیش، برند Humane خبر از عرضه یک محصول پوشیدنی جدید داد که برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده است. حالا اما این برند به تازگی و به طور رسمی از این دستگاه که AI Pin نام دارد رونمایی کرده است. در این راستا، این گجت پوشیدنی یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود که با قیمت ۶۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد. البته برای استفاده از آن، کاربران باید ماهانه مبلغ ۲۴ دلار به سرویس‌های Humane پرداخت کنند که شامل یک شماره تماس و پوشش شبکه دیتا (شبکه T-Mobile) می‌شوند.

image

پیش‌فروش AI Pin در از تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) آغاز می‌شود و در سال آینده میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این دستگاه  محصولی مربعی‌شکل است که پک باتری به طور مغناطیسی به آن متصل می‌شود.

AI Pin قادر است که به ثبت تصاویر بپردازد و یا پیام‌های متنی ارسال کند. به علاوه، این دستگاه یک رابط کاربری تصویری را به کمک پروژکتور لیزری روی کف دست کاربر نمایش می‌دهد. Humane همچنین از یک دستیار مجازی مشابه ChatGPT در محصول خود استفاده کرده که وابستگی کاربر به گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد.

دستگاه پوشیدنی Humane در سه رنگ Eclipse (کاملا مشکی)، Equinox (مشکی با لبه‌های نقره‌ای) و Lunar (سفید با لبه‌های نقره‌ای) عرضه می‌شود. باید خاطرنشان کرد که نسخه‌های نقره‌ای این دستگاه با قیمت ۷۹۹ دلاری به فروش خواهد رسید. البته برای شخصی‌سازی بیشتر AI Pin، خریداران می‌توانند چندین کیس رنگی پلاستیکی به نام Shields را تهیه کنند. وزن کلی دستگاه نیز برابر با ۵۵ گرم است.

ویژگی‌های اصلی AI Pin در بخش بالایی آن قرار دارد چرا که این بخش از دستگاه میزبان دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، سنسورهای تشخیص‌دهنده نور و عمق و همچنین پروژکتور لیزری است. در این راستا، پروژکتور Laser Ink Dispaly این دستگاه طوری ساخته شده که حرکات دست کاربر را شناسایی می‌کند و کف دست را به یک نمایشگر برای نمایش متون، المان‌های گرافیکی و رابط کاربری بدل می‌سازد. البته پروژکتور لیزری تنها فواصل ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متری می‌تواند به فعالیت بپردازد.

برای حفظ حریم شخصی افراد، در بالای AI Pin یک محفظه نوری به نام Trust Light قرار دارد که زمانی که دستگاه در حال فعالیت است، کاربر و دیگران را آگاه می‌سازد. Trust Light می‌تواند بین پنج رنگ جابه‌جا شود که هرکدام از رنگ‌ها نشان‌دهنده یکی از تسک‌های AI Pin است. برای مثال، رنگ سبز نشانگر ثبت تصاویر است در حالی که رنگ صورتی برقراری تماس صوتی را نشان می‌دهد. رنگ نارنجی نیز خبر از فعال‌سازی میکروفون می‌دهد. یک نشانگر نوری اختصاصی نیز در دستگاه وجود دارد که کاربر را از پیام‌های دریافتی و هشدارهای مهم آگاه می‌کند.

image

کارکرد اصلی AI Pin مربوط به برقراری ارتباط با مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی است که از طریق یک نرم‌افزار به نام AI Mic انجام می‌شود. میکروفون این دستگاه می‌تواند محتوای گفته کاربر را تشخیص دهد و سپس اطلاعات دریافتی را به فرآیند هوش مصنوعی مرتبط ارسال کند.

دسترسی به ChatGPT یکی از قابلیت‌های اصلی AI Pin به شمار می‌رود. سیستم عامل اختصاصی این دستگاه، Cosmos، به طور پیشرفته‌ای طراحی شده تا به طور خودکار پرسش‌های کاربر را برای پاسخگویی به ابزارهای مناسب منتقل کند. در واقع، AI Pin نیاز کاربر به دانلود و نصب برنامه‌های شخص ثالث از میان برده است.

image

برای پاسخگویی به درخواست‌ها، AI Pin از یک اسپیکر داخلی موسوم به Personic Speaker بهره می‌برد. البته این دستگاه از یک تاچ‌پد نیز برخوردار است که برای تعامل با قابلیت‌های هوش مصنوعی کاربرد دارد. این تاچ‌پد از گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده و از چندین جسچر انگشتی پشتیبانی می‌کند. برند Humane ادعا کرده که AI Pin از قابلیت مهم ترجمه همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی قادر است که زبان در حال صحبت را به طور خودکار شناسایی کند و سپس آن را به زبان قابل‌درک کاربر ترجمه کند.

image

قلب تپنده AI Pin یک تراشه ناشناس اسنپدراگون است که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی eMMC به پردازش اطلاعات می‌پردازد. این پوشیدنی هوشمند از قابلیت سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM)، وای‌فای، بلوتوث و GPS پشتیبانی می‌کند. AI Pin انرژی موردنیاز خود را از یک باتری داخلی دریافت می‌کند که توسط درگاه USB-C شارژ می‌شود و از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

هدف Humane از عرضه AI Pin ساده‌سازی تجربه کاربران در استفاده از فناوری است. در واقع، AI Pin بدون نیاز به رابط کاربری، برنامه و قابلیت‌های پیچیده می‌تواند تسک‌های ضروری را انجام دهد و نیازهای اصلی را کاربر برآورده سازد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید