خانهاخبار
سامسونگ Gauss معرفی شد: اولین مدل هوش مصنوعی مولد سامسونگ

سامسونگ Gauss معرفی شد: اولین مدل هوش مصنوعی مولد سامسونگ

سامسونگ امروز از یک مدل هوش مصنوعی رونمایی کرده که در زمینه‌هایی مانند تولید تصویر و کدنویسی کاربرد دارد.
۱۷ آبان ۱۴۰۲

چندی پیش، سامسونگ به طور غیر مستقیم تایید کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی برای محصولات آینده این برند عرضه خواهد شد. در این راستا، غول فناوری کره تایید کرده که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ از قابلیت تولید تصویر از متن پشتیبانی می‌کند. حالا امروز سامسونگ رسما از یک مدل هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد که با ویژگی‌های مختلفی همراه شده است.

این مدل هوش مصنوعی که سامسونگ گاوس (Samsung Gauss) نام دارد در طی رویداد AI Forum این شرکت که در شهر سئول در حال برگزاری است معرفی شد. سامسونگ ادعا کرده که این هوش مصنوعی قابلیت‌های یک هوش مصنوعی مولد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

شایان ذکر است که هوش مصنوعی سامسونگ از روی نام ریاضیدان برجسته، کارل فردریش گاوس، نام‌گذاری شده است. به طور کلی، سامسونگ گاوس در سه زمینه اصلی فعالیت می‌کند که شامل Samsung Gauss Language (محتوای متنی)، Samsung Gauss Image (تولید تصویر) و Samsung Gauss Code (کدنویسی) می‌شود.

ویژگی‌های سامسونگ گاوس

هوش مصنوعی Samsung Guass Language قادر است تسک‌هایی مانند پیش‌نویس کردن ایمیل‌ها، خلاصه‌نویسی اسناد و ترجمه متون را انجام دهد. این مدل هوش مصنوعی همچنین در صورت اضافه شدن به محصولات مختلف می‌تواند به کنترل هوشمند دستگاه‌ها (مانند لوازم خانگی هوشمند) کمک شایانی بکند.

هوش مصنوعی Samsung Gauss Code یک دستیار مخصوص کدنویسی به نام code.i را به همراه خود دارد. این دستیار قادر است کد‌های مختلف را توضیح دهد و یا توسعه حالت تعاملی را آسان سازد.

image

هوش مصنوعی Samsung Gauss Image با تمرکز ویژه بر تسک‌های مربوط به تصاویر توسعه داده شده است. در این راستا، این مدل می‌تواند تصاویر مختلفی تولید کند و یا به عنوان ابزاری برای ویرایش تصاویر استفاده شود. به علاوه، این هوش مصنوعی کیفیت تصاویر را بهبود می‌دهد. البته این قابلیت تنها برای برنامه Gallery App سامسونگ در دسترس قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، سامسونگ گاوس تنها در اختیار کارمندان این شرکت قرار دارد ولی طبق وعده غول فناوری کره، این مدل هوش مصنوعی به تدریج در محصولات مختلفی وارد خواهد شد. متاسفانه سامسونگ زمان عرضه هوش مصنوعی خود را اعلام نکرده است.

انتظار داریم که سامسونگ گاوس همراه با سری گلکسی اس ۲۴ و ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ به طور رسمی عرضه شود چرا که اخیرا گزارش‌های مختلف ادعا کرده‌اند که نسل جدید پرچمدار سامسونگ با بهبودهای ویژه‌ای در زمینه هوش مصنوعی همراه خواهد شد. یک نشریه کره‌ای همچنین اذعان داشته که سامسونگ گاوس برای لپتاپ‌های سامسونگی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید