خانهاخبار
باتری‌های جدید اختصاصی اپل با عملکرد کاملا متفاوت از سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار می‌گیرند

باتری‌های جدید اختصاصی اپل با عملکرد کاملا متفاوت از سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار می‌گیرند

اپل در حال کار بر روی باتری اختصاصی خود است که نه تنها از نظر مواد به کار رفته، بلکه از نظر عملکرد و سرعت شارژ و دشارژ با باتری‌های حال حاضر متحول شده است.
۱۷ آبان ۱۴۰۲

به گزارش ETNews، اپل در حال توسعه باتری‌های سفارشی با عملکرد بسیار بهبود یافته است که قصد دارد از سال ۲۰۲۵ به دستگاه‌های خود بیاورد.

طبق گزارش‌ها فناوری باتری سفارشی اپل از سال ۲۰۱۸ در حال کار است و این شرکت فعالانه به دنبال ثبت اختراع و استخدام پرسنل جدید مرتبط با این پروژه است. بر این اساس اپل به دنبال ایجاد یک نوع باتری «کاملا جدید» با عملکرد قابل توجه بهبود یافته با مشارکت مستقیم در استفاده از مواد است.

image

اپل ظاهرا در حال بررسی مواد کاتدی باتری برای تعیین عملکرد، چگالی انرژی، خروجی و پایداری آن است. به نظر می‌رسد که این باتری از ترکیبی کاملا متفاوت با آنچه در حال حاضر در بازار وجود دارد استفاده می‌کند که شامل نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم می‌شود.

این شرکت در حال بررسی استفاده از نانو لوله‌های کربنی برای بهبود رسانایی مواد باتری است که عملکرد بهتری را از مواد باتری کمتر مورد استفاده ارایه می‌دهد. اپل همچنین به دنبال افزایش محتوای سیلیکون باتری خود است، جایگزینی گرافیت برای افزایش ظرفیت و کاهش زمان شارژ و دشارژ است.

انتظار می‌رود نتیجه این تلاش‌ها یک نوع باتری نوآورانه باشد که هنوز تجاری نشده است. یک منبع آشنا با برنامه‌های اپل به ETNews اظهار کرده که هدست ویژن پرو اپل به طور چشمگیری نیاز این شرکت به باتری‌های با کارایی بالا را افزایش داده است. عمر باتری این دستگاه تنها دو ساعت است و البته دستگاه‌های دیگری مانند اپل واچ و آیپد از زمان معرفی با یک میزان عمر باتری باقی مانده‌اند، به همین دلیل منطقی است که اپل به دنبال بهبود این موضوع باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که پروژه باتری سفارشی اپل با پروژه خودروی الکتریکی این شرکت توسعه یافته است، اما برنامه‌های کاربردی تلفن همراه اکنون هدف اصلی این فناوری هستند. انتظار می‌رود که از سال ۲۰۲۵ باتری جدید اپل به دستگاه‌های این شرکت اضافه شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

علی شاه

۱۴۰۲/۸/۱۹
درود بر اپل که موبایل های امروزی را مدیون آن هستیم ، اولین عکس پیش فرض 24 مگاپیکسلی با آیفون 15 ، اولین دوربین زوم با عبور نور از چند منشور با آیفون 15 ، اولین تیتانیوم جهان با آیفون 15 ، درود بر اپل

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۸/۱۷
اپل؛ هیاهو برای هیچ

پیشنهاد سردبیر