خانهاخبار
بعد از اسنپدراگون ۸ نسل سه، یک تراشه دیگر نیز موفق به شکست A17 پرو شد!

بعد از اسنپدراگون ۸ نسل سه، یک تراشه دیگر نیز موفق به شکست A17 پرو شد!

تراشه پرچمدار مدیاتک در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ موفق به کسب امتیازهای چشمگیری شده است.
۱۷ آبان ۱۴۰۲

گوشی‌های پرچمدار روز به روز تکامل پیدا می‌کنند و دیگر به دستگاه‌هایی همه فن حریف بدل شده‌اند. یکی از مهمترین بخش‌هایی که کاربران در هنگام خرید گوشی پرمیوم به آن توجه می‌کنند سخت‌افزار و تراشه به کار رفته در آن گوشی است. در این راستا، تولیدکنندگان سعی می‌کنند که در گوشی‌های پرچمدار خود از قوی‌ترین و بهترین تراشه موجود استفاده کنند.

image

به تازگی مدیاتک نیز برای حضور پررنگ در بازار سخت‌افزار موبایل از تراشه پرچمدار خود موسوم به دایمنسیتی ۹۳۰۰ رونمایی کرده است که به نظر می‌رسد قرار است به یکی از قوی‌ترین سخت‌افزارهای موجود بدل شود. تراشه مدیاتک با معماری بی‌سابقه‌‌ای برای هسته‌های پردازنده مرکزی خود همراه شده که شامل چهار هسته اصلی کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 می‌شود. در واقع، دایمنسیتی ۹۳۰۰ از هیچ هسته کم مصرفی بهره نمی‌برد.

علی‌رغم این طراحی نامرسوم برای پردازنده مرکزی، مدیاتک ادعا کرده است که این تراشه پرچمدار تا ۳۳ درصد انرژی کمتری در مقایسه با تراشه نسل قبلی دایمنسیتی ۹۲۰۰ مصرف می‌کند. از سوی دیگر، توان پردازشی سخت‌افزار نیز تا ۴۰ درصد بهبود داشته است.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری شناخته‌شده به نام Tech-Reve نتایج بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ را به اشتراک گذاشته است. طبق آنچه این افشاگر اعلام کرده است، دستگاه مرجع مدیاتک که به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز است در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به ترتیب امتیازهای ۲۲۸۰ و ۷۹۹۷ را کسب کرده است.

image

برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ نسل سه که در گوشی‌های مختلفی مانند سری گلکسی اس ۲۴ به کار خواهد رفت در آزمون‌های مشابه امتیازهای ۲۳۲۹ و ۷۵۲۶ را به خود اختصاص داده است. از آن سو، قلب تپنده سری آیفون ۱۵ پرو یعنی تراشه A17 پرو نیز امتیازهای ۲۹۵۸ (تک هسته‌ای) و ۷۲۸۸ (چند هسته‌ای) را کسب کرده است.

با نگاهی به این نتایج، می‌توان دید که دایمنسیتی ۹۳۰۰ بالاترین امتیاز را در بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ کسب کرده که بالاتر از امتیاز دو تراشه قدرتمند اپل و کوالکام است. در این راستا، به نظر می‌رسد مدیاتک موفق شده که تراشه قدرتمندی را عرضه کند که پیشرفت نسلی قابل توجهی را تجربه کرده است. البته در بخش تک‌ هسته‌ای، دایمنسیتی ۹۳۰۰ امتیاز پایین‌تری را ثبت کرده البته اختلاف فاحشی با نماینده کوالکام ندارد.

افشاگری به نام Ice Universe به تازگی اعلام کرده که دایمنسیتی ۹۳۰۰ انرژی کمتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه مصرف می‌کند در حالی که هر دو این تراشه برپایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده شده‌اند.

با توجه به این موضوع که اسنپدراگون ۸ نسل سه مقداری گران‌تر از تراشه نسل قبلی آن است، دایمنسیتی ۹۳۰۰ می‌تواند به انتخابی مناسب برای تولیدکنندگانی بدل شود که می‌خواهند بدون افزایش قیمت، پرچمدارهایی قدرتمند در اختیار کاربران قرار دهند. برای مطالعه مشخصات فنی دقیق دایمنسیتی ۹۳۰۰، لطفا به این مطلب مراجعه کنید.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

نظرات (6 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

علی شاه

۱۴۰۲/۹/۸
چه فایده داره بخاری و گلوله آتش شده تازه در مصرف انرژی به اپل باخته در بخش تک هسته ای باخته اومده در چند هسته ای برده که چیو ثابت کنه با بخاری شدن

علی شاه

۱۴۰۲/۹/۸
فن شیایومی پرفروشترین موبایل جهان اپل است برو رد کارت با موبایل پنج میلیونی ، خب سواد نداری که در مصرف انرژی تراشه اپل برنده شده حتی اعلام شد چند سال ازش عقب هستن ، اون طرف در چند هسته ای باخته در تک هسته ای برده ،ولی خب شما فن فشارکی بدون سواد هستید مطلب رو نمیخونید که،
حالا میخای با تراشه قوی تر اونم در حد سر سوزن چکار کنی ؟! مثلا تراشه اپل چکاری نمیتونه برات انجام بده که اونا میتونن ?تراشه مدیاتک هم که اعلام شد بخاری است

علی حق

۱۴۰۲/۹/۸
تو کی هستی که می‌دونی ؟! حتی مطالعه و سواد نداری که در چند هسته تونستن شکستش بدن در تک هسته ای و مصرف انرژی هر دو کمپانی بهش باختن ، برو داخل این سایت ببین nanoreview.net
تراشه جدید مدیاتک به دلیل حرارات وحشتناک افت عملکرد 46 درصدی داره ، برای اینکه اپل رو شکست بده شده گلوله آتش

hasanbild

۱۴۰۲/۸/۲۳
کلا این تراشه اپل پونزده پرو مکس همش بادتوخالیه انگار...من شک دارم حتی به 8gen2 برسه...خیلی اپل بلوف میزنه من میدونم

hasanbild

۱۴۰۲/۸/۱۹
از اولشم مشخص بود a17 پرو چندان چیز خوفناکی نمیتونه باشه..خدا لعنت کنه اپل رو با این همه ادعا...همیشه ضعیفترین گوشی جهانه با بالاترین قیمت..خستمون کرد با مدلهای تکراری و شبیه بهم اش..فقط سامسونگ و شیاومی..پردازنده a17 هم مال خودت اپل جان

پیشنهاد سردبیر