خانهاخبار
هواوی احتمالا خودش دوربین سری هواوی P70 را تولید خواهد کرد

هواوی احتمالا خودش دوربین سری هواوی P70 را تولید خواهد کرد

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که قرارداد سونی و هواوی به اتمام رسیده و غول فناوری چینی احتمالا خود دوربین سری P70 را توسعه خواهد داد.
۱۶ آبان ۱۴۰۲

هواوی در ماه اوت سال جاری و با معرفی سری هواوی میت ۶۰ کاربران را غافلگیر کرد چرا که سری پرچمدار جدید این برند علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده با تراشه جدیدی همراه شده که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. با کمک شرکت SMIC که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تراشه در چین محسوب می‌شود، هواوی موفق شد که تراشه Kirin 9000s را تولید کند که برپایه فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده و از شبکه 5G‌ پشتیبانی می‌کند.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، هواوی ظاهرا قصد دارد که یکی دیگر از قطعات مهم گوشی‌های هوشمند را به طور اختصاصی تولید کند.

image

به تازگی پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته که ادعا می‌کند دو شرکت هواوی و SMIC در حال ساخت سنسور‌های دوربین برای سری هواوی P70 هستند. همانطور که می‌دانیم، سری P گوشی‌های هواوی محصولاتی پرچمدار هستند که برپایه قابلیت‌های ویژه تصویربرداری روانه بازار می‌شوند.

طبق این گزارش، قرارداد سونی با برند هواوی به اتمام رسیده و ظاهرا خبری نیز از تمدید این قرارداد نیست. به علاوه، موجودی سنسور‌های سونی در انبارهای غول فناوری چینی به طور کامل تمام شده و به دلیل اتمام قرارداد، هواوی دیگر نمی‌تواند از سنسورهای برند ژاپنی استفاده کند. این موضوع باعث بروز نگرانی‌هایی نیز شده چرا که دوربین‌های سونی که در گوشی‌های هواوی به کار رفته‌اند عملکرد بسیار موفقی داشته‌اند.

در حال حاضر، اکثر تولید‌کننده‌های بازار هیچکدام از سنسورهای دوربین گوشی‌های خود را تولید نمی‌کنند چرا که خرید سنسور از شرکت‌هایی مانند سونی و سامسونگ آسان‌تر و ارزان‌تر از آغاز فرآیند تولید دوربین است. برای مثال، برند اپل برای اکثر سنسورهای سری آیفون ۱۵ با برند سونی همکاری کرده است. سنسور پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز توسط شرکت Largan تولید می‌شود.

image

سال گذشته، قرارداد بزرگ هواوی و لایکا به پایان رسید و این برند چینی مجبور شد که سیستم تصویربرداری اختصاصی خود موسوم به XMgae را توسعه دهد. به علاوه، هواوی سابقه طولانی در ساخت سیستم‌های مخصوص به خود را دارد. برای مثال، غول فناوری چینی سیستم عامل HarmonyOS را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و آن را در دسترس محصولات زیادی شامل گوشی‌ها و تبلت‌ها قرار داد.

در نهایت باید اشاره کرد در سال‌های نه چندان دور، هواوی دومین مشتری برند TSMC بعد از اپل محسوب می‌شد ولی به دلیل تحریم‌های گسترده ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی دیگر اجازه عرضه تراشه‌های پیشرفته برای برند هواوی را نداشتند. این موضوع باعث شد که هواوی به طور قابل توجهی افت پیدا کند و جایگاه قدرتمند خود در بازار را از دست بدهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید