خانهاخبار
گلکسی زد فولد ۶ احتمالا از جایگاه مخصوصی برای اس پن بهره خواهد برد

گلکسی زد فولد ۶ احتمالا از جایگاه مخصوصی برای اس پن بهره خواهد برد

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که غول فناوری کره ظاهرا راهی برای اضافه کرده اس پن به گوشی‌های تاشو پرچمدار خود پیدا کرده است.
۱۵ آبان ۱۴۰۲

در حالی که پرچمدار تاشو فعلی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۵ از اس پن پشتیبانی می‌کند، هیچ محفظه‌ای برای قرارگیری این قلم هوشمند در بدنه دستگاه وجود ندارد. البته سامسونگ یک کیس ویژه برای گوشی تاشو خود عرضه کرده که در آن می‌توان قلم اس پن را قرار داد و در مواقع نیاز استفاده کرد.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به تازگی پتنتی از سوی سامسونگ در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) قرار گرفته که نشان می‌دهد احتمالا گلکسی زد فولد ۶ به اولین گوشی تاشو سامسونگ بدل خواهد شد که با جایگاه اختصاصی قلم اس پن همراه می‌شود.

image

طبق این گزارش، پتنت سامسونگ با نام «دستگاهی الکترونیکی که از قلم الکترونیکی استفاده می‌کند» و شماره رسمی ۱۱٬۸۰۳٬۲۶۸ ثبت شده است. افشاگری به نام xLeaks7 تصاویری از این پتنت را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته که جایگاه و نحوه قرارگیری اس پن در بدنه گلکسی زد فولد ۶ را نمایش می‌دهد.

براساس آنچه در این تصاویر می‌بینیم، قلم اس پن می‌تواند در پنل پشتی و یا در کنار دستگاه قرار بگیرد. البته نباید فراموش کنیم که برخلاف گلکسی اس ۲۳ اولترا که از محفظه اختصاصی برای اس پن بهره می‌برد، گلکسی زد فولد ۶ از هیچ محفظه‌ای برخوردار نیست و قلم تنها روی بدنه دستگاه قرار می‌گیرد. با بهره‌گیری از این روش، سامسونگ سرانجام قادر خواهد بود که قلم اس پن را همراه با گلکسی زد فولد ۶ عرضه کند. به علاوه، مکانیسم قرارگیری اس پن باعث ضخیم‌تر شدن دستگاه نیز نمی‌شود که نکته بسیار مثبتی تلقی می‌شود.

image

سامسونگ انتظار دارد که در سال آینده میلادی حدود ۱۰ میلیون گوشی تاشو به فروش برساند و حالا به نظر می‌رسد با این قابلیت جدید، گلکسی زد فولد ۶ فروش خوبی را تجربه خواهد کرد و سود زیادی را در اختیار سامسونگ قرار خواهد داد. البته نباید فراموش کنیم ثبت شدن این پتنت به معنای این نیست که سامسونگ قطعا از مکانیسم قرارگیری اس پن در گلکسی  زد فولد ۶ استفاده خواهد کرد. بسیاری از برندهای برجسته بازار پتنت‌های مختلفی را ثبت می‌کنند در حالی که شاید برنامه‌ای برای استفاده از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک نداشته باشند.

تصاویر پتنت اس پن تایید می‌کنند که این قلم از یک دکمه اضافی بهره می‌برد که احتمالا برای تغییر رنگ خطوط کاربرد خواهد داشت. در این راستا، کاربر دیگری نیاز ندارد به برای اعمال تغییرات به تنظیمات مراجعه کند.

image

شایان ذکر  است که اگر سامسونگ از مکانیسم اس پن در گلکسی زد فولد ۶ استفاده کند و قلم هوشمند را نیز همراه گوشی عرضه کند، احتمالا باید منتظر افزایش قیمتی ۵۰ دلاری دستگاه باشیم. البته با توجه به رقابت نسبتا شدید در بازار گوشی‌های تاشو، امکان دارد سامسونگ از افزایش قیمت دستگاه صرف‌نظر کند و آن را قیمت مشابه نسل قبلی روانه بازار کند.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق شایعات قبلی، گلکسی زد فولد ۶ در برابر گردو‌غبار مقاوم خواهد بود و از نمایشگر بزرگ‌تر داخلی و خارجی بهره خواهد برد. جدا از این بهبودها، گفته شده که گوشی تاشو سامسونگ با طراحی دوربین مشابه زد فولد ۵ همراه شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید