خانهاخبار
تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟

تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟

امروزه خرید و فروش گوشی آیفون یک کار بسیار سخت و تخصصی می‌باشد. حال اگر بخواهید لوازم جانبی آن را بررسی کنید که سختی کار شما دو چندان خواهد شد. با توجه به این موضوع تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که مهمترین لوازم جانبی گوشی آیفون را مورد بررسی قرار دهیم.
۱۰ آبان ۱۴۰۲

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

در این مقاله قرار است که در مورد « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » صحبت کنیم. حتی برای این موضوع از یکی از سایت‌های وارد کننده تجهیزات گوشی آیفون نیز کمک گرفته‌ایم. با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه با پاسخ سوال « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » به صورت کامل و جامع آشنا شوید.

به نقل از سایت فروش آنلاین لوازم جانبی اپل ایمن خرید، امروزه خرید و فروش شارژر اصل و فیک ایفون کار سختی نیست و نخواهد بود. به شرطی که از یک اپ استور معتبر کمک گرفته باشید. چرا که در برخی مواقع تشخیص یک شارژر فیک حتی برای اپ استور نیز کار سختی می‌باشد چه برسد به مشتری که بعد از گذشت یک الی دو سال قصد خرید شارژر ایفون دارد. البته مشاورین مجموعه ایمن خرید تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که به صورت کامل و جامع به بررسی پاسخ سوال « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » از زوایای مختلف بپردازند.

آیا شارژر ایفون دو شاخ به معنی فیک بودن آن است؟ « استفاده از سایت اپل برای تشخیص اصل بودن شارژر »

زمانی که افراد قصد خرید شارژر آیفون اصل دارند، معمولا از اولین نشانه‌های اصل بودن شارژر خود، حالت سه شاخ آن را بررسی می‌کنند. در صورتی که این موضوع از اساس اشتباه است. در صورتی که از سایت اپل برای تشخیص اصل بودن شارژر استفاده کنید، متوجه خواهید شد که تمامی شارژر های سفارش اروپا حالت دو شاخ دارند. از طرفی با بررسی سریال نامبر هر یک از آن ها نیز می‌توانید صحت این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که به دنبال خرید شارژر اصل اپل می‌باشید، بهترین کار استعلام آن از سایت اپل و بررسی ویژگی‌های ظاهری آن خواهد بود.

خرید شارژر آیفون دو شاخ زمانی برای شما اهمیت پیدا می‌کند که بدانید تبدیل 3 به 2 بی کیفیت روی قدرت شارژ دهی و همچنین سلامت باتری آیفونتان به صورت ویژه تاثیر گذار است. به همین دلیل است که شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از شارژر مناسب سیستم برقی خود استفاده نمایید. حتی گاها افراد از شارژر سه شاخ آیفون اورجینال استفاده می‌کنند، اما به دلیل نوسان برقی و همچنین کیفیت پایین تبدیل شارژر، سخت افزار اصلی آن ها دچار مشکل می‌شود. البته به این موضوع توجه کنید که در حال حاضر تعداد شارژر های آیفون اورجینال اصلی در ایران بسیار کم است.

تشخیص شارژر اصلی آیفون با چند تکنیک بسیار ساده

در این بخش قصد داریم به جهت پاسخ به سوال « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » از تکنیک‌های ساده استفاده کنیم که همه افراد به سادگی بتوانند یاد بگیرند. به یاد داشته باشید که شارژر 20 وات اپل اورجینال به سادگی پیدا می‌شود، به شرطی که از مراکز معتبر به صورت آنلاین و یا حضوری خرید خود را انجام دهید. برخی از سایت‌های معتبر مانند ایمن خرید علاوه بر ضمانت اصالت کالا معمولا قابلیت مرجوعی نیز برای آن در نظر خواهند گرفت. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه بسیار عالی و کاربردی دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » بپردازیم.

1. توجه به بسته بندی محصول

اولین و مهمترین روشی که می‌توانید بدون باز کردن جعبه شارژر 20 وات اپل به اصل بودن آن پی ببرید، نحوه بسته بندی محصول خواهد بود. بسته بندی محصول شما هیچ گونه مشکل و یا ناهمترازی نداشته باشد. فرض کنید نوشته های روی جعبه حالت کج ندارد و معمولا همه چیز به درستی در جای خود قرار دارد. حتی طلق بالای جعبه نیز به درستی قرار داده شده است و محصول در زمان آویزان شدن به صورت کج نخواهد بود. معمولا شرکت‌های چینی که این محصولات را به صورت عمده تولید می‌کنند روی جزئیات آن توجه کافی ندارند. به همین دلیل است که کیفیت محصول مورد استفاده آن ها نیز بالا نخواهد بود.

از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که نوع جنس کارتن و یا طلق بالای آن در این بررسی اصل و فیک بودن کارتن اپل تاثیر ندارد. برخی از افراد کلاه بردار معمولا روی جنس کارتن تاکید بسیار زیادی دارند، در صورتی که این موضوع اشتباه است. ممکن است که خرید جعبه و محصول اورجینال انجام شده باشد، اما به دلیل تاخیر در ترخیص کالا از گمرک جعبه آن اندکی تحت فشار قرار گرفته باشد و بافت کارتن نمایان شده باشد.

image

2. بررسی کیفیت تصاویر و چاپ

از مهمترین نکاتی که برای بررسی پاسخ سوال « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » می‌توانیم به آن اشاره کنیم، کیفیت چاپ است. معمولا شرکت اپل از دستگاه‌های چاپ ویژه برای چاپ عکس و اطلاعات استفاده می‌کند. به همین دلیل چاپ محصولات هیچگاه حالت سایه دار ندارد و از طرفی عکس آن نیز در بالاترین کیفیت و کاملا شفاف خواهد بود. در صورتی که روی جعبه شارژر 20 وات آیفون دو چاپ بودن و یا تصویر تار از محصول مشاهده کردید، صد در صد این محصول فیک است و می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند. حتی شما می‌توانید این نکته را در خرید کابل لایتنینگ اورجینال نیز مورد بررسی قرار دهید.

3. قابلیت فست شارژ

زمانی که شما گوشی آیفون شما از قابلیت فست شارژ برخوردار است و از طرفی کابل شما نیز اورجینال است و می‌توان با آن از قابلیت فست شارژ استفاده کرد، باید به تست آن بپردازید. با توجه به اندازه و همچنین میزان قدرت باتری گوشی های آیفون، مدت زمان شارژ فست ایفون در بازه 20 تا 90 درصد 13 الی 24 دقیقه خواهد بود. در صورتی که باتری گوشی شما مدت زمانی بیشتر شارژر شد و از طرفی مقابل در مدت زمان کوتاهی نیز شارژ خود را از دست داد این موضوع به این معنی است که شارژر فیک خریداری کرده‌اید. البته قبل از این موضوع بررسی کنید که باتری گوشی شما سالم باشد. شما می‌توانید همین فرآیند را با شارژ ساده نیز تست کنید تا به نتیجه مناسب دست پیدا کنید.

4. سریال نامبر اورجینال

هر محصول شرکت اپل دارای یک سریال نامبر کاملا اختصاصی است و به سادگی می‌توانید آن را مورد بررسی قرار دهید. این سریال نامبر به صورت کاملا دقیق وسط دو شاخ شارژ ایفون قرار دارد و از طرفی به روی جعبه نیز تکرار شده است. بعد از بررسی سریال نامبر محصول می‌توانید از طریق QR Code مرتبط خود اصالت محصول را از طریق سایت‌های معتبر مورد بررسی قرار دهید. حتی این سریال نامبر ها روی جعبه 20 تایی واردات آن نیز ثبت شده است.

5. استفاده از یک فنر قوی برای شاخه سوم شارژ

همانطور که میدانید در بازار ایران شارژر 20 وات اپل به صورت سه شاخ به فروش میرسد و افراد به اشتباه فکر می‌کنند که حالت دو شاخ آن فیک است. حال اگر قصد خرید شارژر 20 وات آیفون به صورت سه شاخ دارید باید شاخه بلند آن را با دست باز کنید و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که شارژر خریداری شده فنر ضعیف داشته باشد، بعد از چند بار استفاده کردن، حالت فنر خود را از دست میدهد و شاخه سوم آن به صورت خم قرار خواهد گرفت. اما اگر شارژر 20 وات اپل، اورجینال باشد بعد از چند سال استفاده نیز این فنر به درستی کار می‌کند و همواره حالت سفتی از دارد.

6. گارانتی تعویض

یکی از مهمترین مشخصه‌ هایی که در بررسی پاسخ سوال « تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک چیست؟ » باید به آن توجه نمایید، گارانتی تعویض می‌باشد. فرض کنید شما یک شارژر اپل اورجینال خریداری کرده‌اید که 18 ماه گارانتی دارد. در صورتی که شارژر شما به هر دلیلی دچار اشکال شد، شما نباید آن را برای تعمیر ارسال کنید. بلکه باید منتظر ارسال یک شارژر آک و نو باشید.

image

سخن پایانی

در این مقاله به صورت دقیق و کامل به بررسی تفاوت شارژر ایفون اصل و فیک پرداختیم. بهترین و موثرترین راه برای خرید لوازم جانبی شرکت اپل استفاده از مراکز معتبر در این حوزه خواهد بود. امروزه سایت‌های معتبر محدودی مانند ایمن خرید وجود دارد که علاوه بر فروش شارژر 20 وات ایفون، محصولات خود را ضمانت نیز می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید