خانهاخبار
رویداد Scary Fast اپل با آيفون ۱۵ پرو مکس فیلمبرداری شده است!

رویداد Scary Fast اپل با آيفون ۱۵ پرو مکس فیلمبرداری شده است!

اپل برای اولین بار در تاریخ برگزاری رویداد معرفی محصولات جدیدش، فیلم‌برداری این مراسم را بطور کامل با آیفون انجام داده بود.
۹ آبان ۱۴۰۲

رویداد Scary Fast بامداد امروز رأس ساعت ۳:۳۰ به وقت کشورمان به صورت زنده از وب سایت و کانال یوتیوب اپل پخش شد و تراشه M3 به همراه مک‌های جدید در خلال آن معرفی شدند. این رویداد که تنها ۳۰ دقیقه به طول انجامید و با تم هالووینی همراه بود، به اتفاق‌های گذشته شباهت بسیار زیادی داشت؛ اما پای یک تفاوت بزرگ در میان بود و آن هم فیلمبرداری این رویداد با آيفون ۱۵ پرو مکس بود.

image

پس از به اتمام رسیدن رویداد و تشکر تیم کوک از حاضرین، عبارت This event was shot on iPhone and edited on Mac روی صفحه ظاهر شد. شواهد دیگر نیز حاکی از آن است که تمام فوتیج‌ها و فیلمبرداری از لوکشین‌های مختلف، با کمک آيفون ۱۵ پرو مکس انجام شده است.

با وجود این که اپل همواره روی این موضوع تأکید داشته است که آیفون‌ها امکان فیلمبرداری فیلم‌های هالیوودی را دارا هستند، اما این اولین باری است که مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا رویداد اختصاصی خود را به کمک دوربین آيفون فیلمبرداری کنند.

البته این موضوع، ‌یک اقدام هوشمندانه برای به رخ کشیدن امکانات دوربین آيفون ۱۴ پرو مکس است. آیفون‌های معرفی شده در سال جاری،‌ اولین گوشی‌های هوشمند اپل هستند که قادر به فیلمبرداری با فرمت ProRes و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. با ترکیب فرمت ProRes و Log color، دست  ادیتورها برای ویرایش ویدئو و اصلاح رنگ کاملا باز بوده است.

آیفون ۱۵ پرو همچنین اولین گوشی هوشمندی است که از ACES، یک استاندارد جهانی برای تنظیم رنگ پشتیبانی می‌کند. همچنین افراد حرفه‌ای می‌توانند از طریق درگاه USB-C، هارد اکسترنال را به آیفون متصل کرده و به صورت مستقیم ویدئوهای گرفته شده را روی آن ذخیره کنند و در نتیجه حافظه داخلی آيفون در این میان هدر نخواهد رفت.

image

زمانی که اپل از آيفون ۱۵ پرو رونمایی کرد، ویدئویی از Olivia Rodrigo در خلال این رویداد پخش شد که به صورت کامل توسط آیفون ۱۵ پرو مکس فیلمبرداری شده بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل در رویدادهای آینده خود نیز از آيفون‌ها برای فیلمبرداری استفاده خواهد کرد یا خیر.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید