خانهاخبار
سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا از قابلیت Ultra HDR پشتیبانی خواهد کرد

سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا از قابلیت Ultra HDR پشتیبانی خواهد کرد

به لطف این ویژگی‌، کاربران می‌توانند تصاویر و ویدئوهای HDR را با فرمت HDR تماشا کنند.
۷ آبان ۱۴۰۲

گوگل همراه با سیستم عامل اندروید ۱۴ از قابلیت Ultra HDR رونمایی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوها و تصاویر HDR را به جای نمایش در فرمت SDR، در فرمت باکیفیت‌تر HDR تماشا کنند. در این راستا، برخی از پرچمدارهای چینی از این قابلیت مهم و کاربردی بهره می‌برند. با این وجود، متاسفانه سامسونگ قابلیت Ultra HDR را در رابط کاربری One UI 6.0 قرار نداده است.

image

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد غول فناوری کره سرانجام قصد دارد این قابلیت را در اختیار گوشی‌های خود قرار دهد. شایعه‌ای به تازگی ادعا کرده که سامسونگ از یک ویژگی‌ مشابه Ultra HDR در سری گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد کرد.

افشاگری برجسته به نام Ice Universe اعلام کرده سری گلکسی اس ۲۴ که احتمالا در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود، از قابلیت نمایش تصاویر HDR پشتیبانی خواهد کرد. چندی پیش گزارشی ادعا کرد که نمایشگر سری گلکسی اس ۲۴ از نرخ روشنایی حداکثری ۲۵۰۰ نیتی پشتیبانی خواهد کرد. در این راستا، قابلیت نمایش تصاویر HDR می‌تواند به خوبی از روشنایی زیاد گوشی‌های سامسونگ نهایت استفاده را بکند.

image

شایان ذکر است که قابلیت Ultra HDR سری گلکسی اس ۲۴ همچنین باعث بهبود کیفیت نمایش تصاویر می‌شود چرا که برخی از جزئیات تصاویر HDR در حالت پخش SDR از بین می‌رود. در این حالت، برخی از ویژگی‌های تصاویر HDR مانند روشنایی، کنتراست و دامنه رنگی ‌آن‌ها در حین نمایش بدون تغییر باقی خواهند ماند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید