خانهاخبار
تراشه تنسور G5 احتمالا برپایه فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد

تراشه تنسور G5 احتمالا برپایه فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد

گزارشی جدید ادعا می‌کند که سخت‌افزار به کار رفته در سری پیکسل ۱۰ به طور اختصاصی توسط گوگل ساخته خواهد شد.
۷ آبان ۱۴۰۲

تا به امروز، گوگل سه نسل از تراشه اختصاصی خود موسوم به تنسور را روانه بازار کرده است. با این وجود، سخت‌افزار گوگل هنوز موفق نشده به رقیبی قدرتمند برای تراشه‌های دو برند کوالکام و اپل بدل شود. تراشه‌های تنسور همگی برپایه فرآیند‌ سامسونگ ساخته شده‌اند و بر قابلیت‌های هوش مصنوعی متمرکز هستند.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد تمام مراحل توسعه‌ تراشه تنسور G5 که در سری پیکسل ۱۰ به کار خواهد رفت را تا به تحت کنترل خود دربیاورد. در این رابطه، گزارش شده که گوگل برای تنسور G5 از فناوری برند TSMC استفاده خواهد کرد.

image

افشاگری شناخته‌شده به نام OreXDA که سابقه خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات گوگل دارد به تازگی ادعا کرده که گوگل به طور اختصاصی کار توسعه پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی تراشه تنسور G5 را برعهده خواهد گرفت. به علاوه، این افشاگر اعلام کرده که تنسور G5 برپایه لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود.

اخیرا نیز گزارشی ادعا کرد که تراشه تنسور G5 به طور کامل توسط گوگل ساخته خواهد شد. در این راستا، انتظار می‌رود غول فناوری آمریکایی قادر باشد بهینه‌سازی‌های مختلفی شامل بهبود عملکرد پردازشی و قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی تراشه خود پیاده‌سازی کند. از سوی دیگر، شایعات اذعان داشته‌اند که تراشه تنسور G4 که در سری پیکسل ۹ به کار می‌رود با بهبودهای اندکی همراه خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه تنسور G5 و سری پیکسل ۱۰ در سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهند شد. بهره‌مندی تنسور G5 از لیتوگرافی ۳ نانومتری قطعا تاثیر زیادی روی عملکرد پردازشی و مصرف انرژی آن خواهد داشت.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

آرمان

۱۴۰۲/۸/۸
چنانچه گوگل موفق به ساخت صفرتاصد پردازنده خود شود قطعا با توجه به هماهنگی کامل سخت افزار با نرم افزار اندروید که در اختیار این کمپانی است با یک گوشی هوشمند فوق العاده چه در پرفورمنس کلی و هوش مصنوعی و چه در فیلم برداری و عکاسی روبرو خواهیم بود در پیکسل 10

پیشنهاد سردبیر