خانهاخبار
مشخصات فنی ریلمی جی‌تی ۵ پرو فاش شد

مشخصات فنی ریلمی جی‌تی ۵ پرو فاش شد

جزئیات فنی و طراحی پرچمدار جدید ریلمی به تازگی در لیست گواهی TENAA قرار گرفته است.
۵ آبان ۱۴۰۲

برند ریلمی اخیرا تایید کرد که پرچمدار موردانتظار این تولیدکننده موسوم به ریلمی جی‌تی ۵ پرو به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهد شد. حالا به نظر می‌رسد زمان زیادی تا رونمایی از این گوشی باقی نمانده است چرا که ریلمی جی‌تی ۵ پرو به تازگی در لیست گواهی TENAA قرار گرفته و مشخصات فنی و طراحی آن فاش شده است.

یک گوشی جدید متعلق به برند ریلمی با شناسه مدل RMX3888 در گواهی چینی TENAA لیست شده است. با توجه به این که دستگاه موردنظر با مشخصات فنی یک محصول پرچمدار همراه شده است، می‌توان مطمئن بود که این گوشی همان ریلمی جی‌تی ۵ پرو خواهد بود.

image

براساس اطلاعات قرار گرفته در گواهی TENAA، ریلمی جی‌تی ۵ پرو به نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی امولد با لبه‌های خمیده مجهز خواهد شد که در خود سنسور اثرانگشت را نیز جای داده است. این پنل همچنین از عمق رنگی ۱۰ بیتی و رزولوشن تصویر 1.5K پشتیبانی خواهد کرد. نسخه استاندارد این پرچمدار یعنی ریلمی جی‌تی ۵ از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار بود. در نتیجه، به احتمال زیاد ریلمی جی‌‌تی ۵ پرو نیز با نرخ نوسازی مشابه همراه خواهد شد.

لیست TENAA تایید می‌کند که ریلمی جی‌تی ۵ پرو با سیستم دوربین ۵۰+۵۰+۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. در این رابطه، گزارش‌های قبلی اذعان کرده‌اند که پرچمدار ریلمی از سنسور IMX966 برای دوربین اصلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 با زوم اپتیکال ۲٫۷ برابری بهره خواهد برد. برای تصاویر سلفی نیز کاربران دوربین ۳۲ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت.

image

ریلمی جی‌تی ۵

منبع تغذیه ریلمی جی‌تی ۵ پرو باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که احتمالا از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه این پرچمدار در کانفیگ‌های متعددی شامل سه نسخه حافظه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و چهار مدل حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 روانه بازار خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که ریلمی جی‌تی ۵ پرو احتمالا با پنل پشتی چرمی، اندروید ۱۴، سیستم خنک‌کننده محفظه بخار و گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گردو‌غبار همراه خواهد شد. وزن دستگاه نیز برابر با ۲۲۰ گرم خواهد بود. گزارش شده که ریلمی جی‌تی ۵ پرو با قیمت ۴۰۰۰ یوآن (۵۴۶ دلار) به فروش خواهد رسید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید