خانهاخبار
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو معرفی شدند: اسنپدراگون ۸ نسل سه و HyperOS

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو معرفی شدند: اسنپدراگون ۸ نسل سه و HyperOS

پرچمدارهای جدید شیائومی با بهبودهایی در زمینه نمایشگر و دوربین همراه شده‌اند.
۴ آبان ۱۴۰۲

به گمان بسیاری از کاربران و کارشناسان، شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو جزو بهترین پرچمدارهای سال ۲۰۲۳ هستند. در واقع، سری شیائومی ۱۳ نشان داد که غول فناوری چینی در توسعه گوشی‌های پرچمدار تمام عیار بسیار متمرکز است و تمایل دارد تا سهم بیشتری در بازار گوشی‌های پرمیوم داشته باشد.

حالا پس از گذشت نزدیک به یک سال، شیائومی با نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری شیائومی ۱۴ بازگشته تا بار دیگر قدرت خود در توسعه گوشی‌های پرچمدار را به کاربران نشان دهد. این سری پرچمدار برای اولین بار با HyperOS عرضه می‌شود که برپایه اندروید ۱۴ است.

image

سری شیائومی ۱۴ شامل دو مدل شیائومی ۱۴ و شیائومی ‍۱۴ پرو است. هر دوی این مدل‌ها به تراشه جدید و قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز هستند و در واقع، اولین گوشی‌های مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام محسوب می‌شوند. سری شیائومی ۱۴ تا حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و حافظه داخلی ۱ ترابایتی UFS 4.0 روانه بازار خواهد شد.

تفاوت‌های دو نسخه سری شیائومی ۱۴ از نمایشگر آن‌ها آغاز می‌شود. در این راستا،‌ شیائومی ۱۴ از نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی با رزولوشن تصویر 1.5K بهره می‌برد در حالی که شیائومی ۱۴ پرو به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی با رزولوشن تصویر 2K مجهز شده است. هر دو این پنل‌ها امولد هستند و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی حداکثری چشمگیر ۳۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کنند.

image

شیائومی ۱۴ پرو

به لطف حاشیه‌های نازک، پنل جلویی سری شیائومی ۱۴ ظاهر جذابی به خود گرفته که قطعا می‌تواند توجه کاربران را به سوی خود جلب کند. برخلاف مدل پرو سری شیائومی ۱۳، شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر تخت بهره می‌برد ولی با خمیدگی 2.5D در چهار طرف همراه شده است. فریم میانی دو دستگاه نیز تخت‌تر از نسل قبلی شده است.

سری شیائومی ۱۴ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.31 اینچی بهره می‌برد که Light Fusion 900 نام دارد. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. دیگر دوربین دستگاه لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی JN1 است که از گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۵ درجه‌ای بهره می‌برد. دوربین تله‌فوتو گوشی نیز سنسور ۵۰ مگاپیکسلی JN1 است که با زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری، لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/2.0 همراه می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند به فیلمبرداری 4K‌ شصت فریم بر ثانیه بپردازد.

image

شیائومی ۱۴

ویژگی اصلی دوربین سری شیائومی ۱۴ لنزو Summilux لایکا است که قابلیت گشودگی دیافراگم متغیر بزرگ‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شیائومی ۱۴ پرو در کنار همان سنسور Light Fusion 900 از گشودگی دیافراگم متغیر f/1.24 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند. گشودگی دیافراگم گوشی شیائومی دیگر تنها دو مرحله‌ای نیست و حالا از حالت‌های متعددی بهره می‌برد. دوربین فوق عریض مدل پرو نیز برای تصویربرداری سوپر ماکرو ۵ سانتی‌متری از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

image

شیائومی ۱۴ انرژی خود را از باتری ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی دریافت می‌کند. از سوی دیگر، منبع تغذیه شیائومی ۱۴ پرو نیز باتری ۴۸۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دوی این گوشی‌ها با شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی سازگار هستند. شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو به ترتیب از درگاه‌های USB-C Gen 1 با سرعت انتقال ۵ گیگابیت بر ثانیه و USB-C Gen 2 با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برخوردار است.

برچسب قیمتی سری شیائومی ۱۴

سری شیائومی ۱۴ در سه رنگ مشکی، سبز و سفید عرضه می‌شود. البته نسخه استاندارد سری در یک رنگ صورتی نیز به فروش خواهد رسید. قیمت شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو برای بازار چین به قرار زیر است:

شیائومی ۱۴

  • رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۳۹۹۹ یوآن (۵۴۶ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۴۲۹۹ یوآن (۵۸۷ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۴۵۹۹ یوآن (۶۲۸ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۱ ترابایتی: ۴۹۹۹ یوآن (۶۸۳ دلار)

شیائومی ۱۴ پرو

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۴۹۹۹ یوآن (۶۸۳ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۵۴۹۹ یوآن (۷۵۱ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۱ ترابایتی: ۵۹۹۹ یوآن (۸۲۰ دلار)

image

شیائومی ۱۴ پرو تیتانیوم ادیشن

شیائومی ۱۴ پرو همچنین در یک نسخه ویژه به نام تیتانیوم ادیشن روانه بازار خواهد شد که تنها در یک کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی و با قیمت ۶۴۹۹ یوآن (۸۸۸ دلار) به فروش می‌رسد. متاسفانه در حال حاضر جزئیات عرضه جهانی سری شیائومی ۱۴ مشخص نشده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۸/۴
چندی بعد رضاگلزار با تیتانیوم‌ادیشن رؤیت میشه و عینك‌‌دودی?

پیشنهاد سردبیر