خانهاخبار
بروزرسانی iOS 17.1 و iPadOS 17.1 با قابلیت‌های جدید عرضه شدند

بروزرسانی iOS 17.1 و iPadOS 17.1 با قابلیت‌های جدید عرضه شدند

اپل به تازگی بروزرسانی‌های محصولات خود را در دسترس قرار داده که با قابلیت‌های تازه‌ای همراه شده‌اند.
۴ آبان ۱۴۰۲

اپل روز گذشته بروزرسانی‌های iPadOS 17.1، iOS 17.1 و watchOS 10.1 را برای دستگاه‌های سازگار عرضه کرد. انتظار می‌رود در حال حاضر این بروزرسانی‌ها برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته باشد. بروزرسانی‌ها را می‌توانید از بخش Settings (تنظیمات) و Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) دانلود و نصب کنید.

بروزرسانی‌های iOS 17.1 و iPadOS 17.1 یک روز دیرتر از آنچه تصور می‌شد عرضه شده‌اند. نسخه‌های جدید سیستم عامل iPadOS و iOS از قابلیت ارسال فایل از طریق ایردراپ و اینترنت پشتیبانی می‌کنند. به طور معمول، کاربر اگر بخواهد به کمک ایردراپ فایلی را ارسال کند، هر دو گوشی باید به یک شبکه وای‌فای مشابه متصل باشند. حالا به لطف این ویژگی جدید اگر یک دستگاه از پوشش شبکه وای‌فای خارج شود، فایل‌ها از طریق اینترنت دیتا منتقل می‌شوند.

image

با نصب این بروزرسانی‌ها، برنامه Apple Music حالا از ویژگی تازه‌ای بهره می‌برد که کاربر به کمک آن قادر خواهد بود که تا آهنگ‌ها، پلی‌لیست‌ها و آلبوم‌های موردعلاقه خود را در یک لیست علاقه‌مندی قرار دهند. در انتهای هر پلی‌لیست نیز اهنگ‌هایی که شاید کاربر از آن‌ها خوشش بیاید پیشنهاد می‌شود.

مطابق انتظار، بروزرسانی iOS 17.1 مشکل تشعشعات آیفون ۱۲ را نیز برطرف می‌کند. چند هفته پیش، نهاد ناظر بر امواج رادیویی فرانسه ادعا کرد که نرخ جذب ویژه آیفون ۱۲ از حد معمول بالاتر است و سطح تشعشعات الکترومغناطیسی آن فراتر از حد قانونی است. این بروزرسانی همچنین مشکل نمایشگر آیفون را حل می‌کند و مشکل ریست شدن تنظیمات Significant Location را نیز مرتفع می‌سازد. بروزسانی iPadOS 17.1 پشتیبانی از قلم هوشمند Apple Pencil که هفته گذشته معرفی شد را نیز در اختیار آیپد‌های سازگار قرار می‌دهد.

image

بروزرسانی watchOS 10.1 قابلیت Double Tap (دابل تپ) را برای اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به ارمغان می‌آورد. در این راستا، کاربران می‌توانند با دوبار چسباندن انگشت شست و اشاره برخی از تسک‌های تعریف‌شده مانند پاسخگویی به تماس‌ها، پخش موسیقی و متوقف کردن تایمر را انجام دهند.

در اپل واچ سری ۷ و جدیدتر، watchOS 10.1 حالا از قابلیت NameDrop پشتیبانی می‌کند که اطلاعات مخاطب را با نزدیک کردن اپل واچ به آیفون با iOS 17 منتقل می‌کند. برخی دیگر از باگ‌ها مانند مشکل بخش آب‌وهوا نیز در این بروزرسانی برطرف شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید