خانهاخبار
اپل سال آینده احتمالا نسل جدید سری ایرپادز را عرضه می‌کند

اپل سال آینده احتمالا نسل جدید سری ایرپادز را عرضه می‌کند

وبسایت بلومبرگ به تازگی ادعا کرده که اپل در سال ۲۰۲۴ خانواده هدفون‌های را به روز خواهد کرد.
۴ آبان ۱۴۰۲

خبرنگار وبسایت بلومبرگ و تحلیلگر برجسته محصولات اپل، مارک گرمن، با انتشار گزارشی در وبسایت بلومبرگ ادعا کرده که سال ۲۰۲۴ به سری ایرپادز تعلق خواهد داشت چرا که اپل قصد دارد سال آینده میلادی از نسل جدید هدفون‌های خود رونمایی کند. اولین ایرپادز در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و طراحی آن مورد توجه طیف گسترده‌ای از کاربران قرار گرفت. تنها یک ماه پس از عرضه، نسل اول ایرپادز موفق شد که حدود ۲۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

image

از آن زمان تا به امروز، سری ایرپادز به همراه سری اپل واچ به شناخته‌شده‌ترین محصولات پوشیدنی بازار بدل شده‌اند. طبق آنچه موسسه Canalys اعلام کرده است، ایرپادز حدود ۳۲ درصد از سهم بازار هدفون‌های TWS را در اختیار دارد.

آقای گرمن اذعان داشته که گران‌ترین مدل سری ایرپادز یعنی هدفون رو گوشی ایرپادز مکس احتمالا در یک نسخه جدید با درگاه شارژ USB-C و رنگ تازه عرضه خواهد شد. اخیرا پتنتی از سوی اپل منتشر شد که خبر می‌دهد هدفون ایرپادز مکس ۲ به جای حلقه چرخان به یک ناحیه حساس به لمس مجهز خواهد شد. در حال حاضر، ایرپادز مکس با قیمت ۵۴۹ یورویی به فروش می‌رسد و از قابلیت حذف نویز بهره می‌برد.

image

در ادامه گزارش، خبرنگار بلومبرگ اعلام کرده که مدل‌های نسل دومی و سومی ایرپادز که به ترتیب با قیمت ۱۲۹ دلاری و ۱۶۹ دلاری عرضه می‌شوند نیز با دو مدل نسل چهارمی جایگزین خواهند شد. این ایرپادزهای جدید از طراحی جدیدی برخوردار خواهد شد که در واقع ترکیبی از ظاهر ایرپادز ۳ و ایرپادز ۲ پرو خواهد بود. در این رابطه، گزارش شده که ایرپادزهای جدید از ساقه کوتاه‌تر و قابلیت حذف نویز فعال بهره خواهد برد. 

انتظار می‌رود که قیمت نسل چهارم ایرپادز مشابه برچسب قیمتی ایرپادز ۲ و ۳ باشد. ایرپادزهای جدید اپل احتمالا در یک نسخه ارزان و گران روانه بازار خواهند شد. مدل گران‌تر این هدفون در کنار قابلیت حذف نویز فعال از کیس شارژ جدیدی بهره خواهد برد که در آن یک اسپیکر برای اعلان‌های هشدار ویژگی Find My به کار رفته است. این قابلیت مشابه را نیز در کیس شارژ ایرپادز ۲ پرو دیده بودیم. همچنین نسل چهارم ایرپادز ظاهر راحتی بهتری در گوش کاربر خواهد داشت.

image

کیس شارژ هر دو مدل ایرپادز نسل چهارم با درگاه USB-C همراه خواهند شد. این هدفون‌ها همچنین یک رنگ جدید نیز دریافت خواهند کرد. اپل امیدوار است که اضافه کردن قابلیت حدف نویز فعال به مدل گران‌تر ایرپادز کاربران را برای پرداخت هزینه بیشتر متقاعد کند. در حال حاضر، ایرپادز ۲ با قیمت ۱۲۹ دلاری فروش بیشتری از ایرپادز ۳ با قیمت ۱۶۹ دلاری دارد چرا که کاربران تمایلی برای پرداخت اختلاف قیمتی ۴۰ دلاری ندارند. در نهایت باید اشاره کرد که نسل جدید هدفون ایرپادز پرو احتمالا در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید