خانهاخبار
آیکون اینستاگرام در اندروید با تم دستگاه هماهنگ خواهد شد!

آیکون اینستاگرام در اندروید با تم دستگاه هماهنگ خواهد شد!

آپدیت جدید اینستاگرام روی اندروید قابلیت شخصی‌سازی بیشتری برای آیکن آن فراهم کرده است.
۱ آبان ۱۴۰۲

آخرین نسخه آزمایشی فیس بوک و اینستاگرام روی پلتفرم اندروید حالا از تم دستگاه پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب آيکون این دو اپلیکیشن بر اساس رنگ‌بندی و تم دستگاه، تغییر شکل داده و با آن سازگار خواهد شد. این امکان در حالی که سال‌هاست به اندروید اضافه شده، اما بالاخره کمپانی متا در تلاش است تا اپلیکیشن‌های خود را با آن سازگار کند.

سازگاری خودکار با تم دستگاه که شامل آیکون اپلیکیشن هم می‌شود، با اندروید ۱۲ به دنیای گوشی‌های هوشمند اضافه شد. به کمک این ویژگی، هر اپلیکیشنی قادر خواهد بود تا رنگ‌های قالب والپیپر دستگاه را شناسایی کرده و آيکون اپلیکیشن را با آن سازگار کند. به این ترتیب یک ظاهر مینیمال و جذاب به اسمارت‌فون شما بخشیده می‌شود.

در ابتدای امر ۸ پالت رنگی مختلف در دسترس بود و با عرضه اندروید ۱۳، این رقم دو برابر شد و با ظهور اندروید ۱۴ و اضافه شدن حالت مونوکروم، این ویژگی کاملا دگرگون شد. در حالی که اپلیکیشن‌های زیادی خود را با این موضوع هماهنگ کردند، اما شرکت متا همچنان روی حرف خود باقی مانده و به عنوان یکی از آخرین گزینه‌ها،‌ به این چرخه پیوسته است.

خوشبختانه همه چیز در حال تغییر است و آیکون اینستاگرام و فیس بوک در حال سازگار شدن با تم دستگاه است. البته این تغییرات در حال حاضر روی نسخه آزمایشی رخ داده، اما امیدوار هستیم که به زودی در اختیار عموم کاربران قرار گیرد. این موضوع البته توسط چندی از کاربران مشاهده شده و توسط Mishaal Rahman در شبکه اجتماعی X گزارش داده شده است.

image

 

این قابلیت در نسخه ۳۰۷.۰.۰.۰.۴۲ اینستاگرام و ۴۳۹.۰.۰.۰.۳۰ فیس بوک به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته است. برای افرادی که تمایل دارند آیکون اپلیکیشن‌ها را با تم دستگاه همگام کنند، این اتفاق می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. مطمئنا زودتر از آن چه فکرش را بکنید، این قابلیت در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت و مانند تصویر بالا، می‌توانید آیکون اینستاگرام و فیس بوک را با تم دستگاه هماهنگ کنید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید