خانهاخبار
ایکس در افول؛ شبکه اجتماعی محبوب در ماه سپتامبر ۶۰۰ میلیون بازدیدکننده را از دست داده است!

ایکس در افول؛ شبکه اجتماعی محبوب در ماه سپتامبر ۶۰۰ میلیون بازدیدکننده را از دست داده است!

آمار و ارقام نشان می‌دهند که در ماه سپتامبر، تعداد بازدیدکنندگان ایکس ۱۰ درصد کاهش داشته است.
۲۸ مهر ۱۴۰۲

پس از خرید ایکس (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک، حواشی بی‌شماری برای این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد شد که بسیاری از کاربران را نگران کرد. در طی چند وقت گذشته نیز کاربران و دولت‌ها به دلایل مختلف از ایکس انتقاد کرده‌اند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا تعداد بازدیدکنندگان این شبکه اجتماعی در ماه سپتامبر حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

image

شرکت SimilarWeb که تعداد بازدید وبسایت‌های مختلف را بررسی می‌کند در گزارش تازه خود آمار و ارقام مربوط به تعداد بازدیدکنندگان ایکس را به اشتراک گذاشته است. طبق گزارش این شرکت، شبکه اجتماعی ایکس در ماه اوت سال جاری برابر با ۶٫۴ میلیارد بازدید داشته در حالی که تعداد بازدیدها در ماه سپتامبر با ۵٫۸ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

به عبارت دیگر، تعداد بازدیدهای شبکه اجتماعی ایکس در عرض تنها یک ماه حدود ۶۰۰ میلیون بار افت داشته است که کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. در نگاه اول، شاید کاهش این میزان از بازدیدکننده چندان قابل توجه نباشد ولی با توجه به محبوبیت گسترده این پلتفرم، نمی‌توان از افت ۱۰ درصدی تعداد بازدید نیز چشم پوشید.

image

شرکت SimilarWeb در ادامه گزارش خود اعلام کرده که کاربران از ۱۷۶ کشور از شبکه اجتماعی ایکس بازدید کرده‌اند. به علاوه، ترافیک مربوط به این شبکه اجتماعی در ۸۳ درصد از این کشورها کاهش داشته است. آمار Google Trends نیز تایید کرده که از زمان تصاحت توییتر توسط ایلان ماسک، تعداد جست‌وجوها برای پلتفرم ایکس روند نزولی داشته است.

در خبری مشابه، ایکس اخیرا از یک برنامه اشتراکی رونمایی کرده که براساس آن، همه کاربران برای استفاده از این شبکه اجتماعی باید به طور سالانه یک دلار پرداخت کنند. این برنامه در حال حاضر در کشورهای نیوزلند و فیلیپین فعال شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید