خانهاخبار
اپل با صرف‌نظر از M2، آی‌مک ۲۴ اینچی با پردازنده M3 را عرضه خواهد کرد

اپل با صرف‌نظر از M2، آی‌مک ۲۴ اینچی با پردازنده M3 را عرضه خواهد کرد

در حالیکه بسیاری از کاربران منتظر عرضه آی‌مک با پردازنده M2 بودند، ظاهرا اپل قصد دارد این کامپیوتر رومیزی را با پردازنده M3 عرضه کند.
۲۶ مهر ۱۴۰۲

پیش‌بینی می‌شد که تراشه M3 اپل امسال با بهبود سرعت پردازش و مصرف باتری کمتر معرفی شود. اما حالا شایعات جدید حاکی از آن است که این اتفاق به سال آینده موکول شده است. به این ترتیب باید در سال ۲۰۲۴، انتظار آپگرید شدن مکبوک ایر و مکبوک پرو باشیم. همچنین اپل تا به حال هیچ تصمیمی برای آپگرید آیمک ۲۴ اینچی نگرفته است و به نظر می‌رسد این دستگاه، تراشه M2 را به خود ندیده و با پردازنده M3 سال آینده به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.

حالا امروز گزارش شده است که اپل در حال کار روی یک آیمک ۲۴ اینچی است که مشخصات سخت‌افزاری آن بهبود پیدا کرده است. این گزارش از طرف آقای مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل منتشر شده و حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها این آیمک را سال آینده معرفی و روانه بازار خواهند کرد. آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ نیز مدعی شده است که اپل مدت‌هاست مشغول کار روی این دستگاه است. در حالی که آقای کو اشاره‌ای به پردازنده دستگاه نکرده است، اما آقای گرمن اشاره کرده است که این محصول با تراشه M3 همراه خواهد بود.

اگر اپل تصمیم به استفاده از چیپ M3 گرفته باشد، ‌این بدان معناست که آن‌ها از یک سری از چیپست‌های تکمیل یافته خود به صورت کامل صرف نظر کرده و به صورت مستقیم به سراغ نسخه بعدی آن رفته‌اند. البته آيمک یک دستگاه دسکتاپ کامل به حساب آمده و قضیه‌اش با مکبوک‌ها کاملا متفاوت است. لذا می‌توانیم انتظار قدرت بیشتری از این دستگاه داشته باشیم.

image

تراشه M3 اپل به صورت کامل با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC همراه خواهد بود. این چیپست با مصرف توان کمتر، برای مکبوک‌ها که از باتری درونی استفاده می‌کنند، بسیار مناسب خواهد بود. پیش‌تر شایعه شده بود که اپل قصد دارد آیمک ۲۴ اینچی را با تراشه M2 و M2 Pro معرفی و روانه بازار کند. اما صحبت‌های جدید حاکی از آن است که اپل از این تراشه صرف نظر کرده و مشغول کار روی نسخه بعدی آن است.

سال آینده، باید منتظر رونمای از مکبوک ایر و مکبوک پرو با پردازنده M3، M3 Pro و M3 Max را داشته باشیم. در حالی که تاریخ دقیق و مشخصی برای این رویداد وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود که ما بین فصل بهار تا تابستان ۲۰۲۴، باید منتظر این اتفاق باشیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید