خانهاخبار
کاهش فروش گوشی در جهان؛ سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند بازار است

کاهش فروش گوشی در جهان؛ سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند بازار است

موسسه کانترپوینت ادعا کرده که فروش گوشی‌ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد کاهش داشته است.
۲۵ مهر ۱۴۰۲

موسسه آماری کانترپوینت در گزارش جدید خود اعلام کرده که میزان فروش گوشی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (بازه زمانی جولای تا سپتامبر) حدود ۸ درصد کاهش داشته است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که علت اصلی افت فروش گوشی هوشمند در جهان به کاهش تقاضا در بین کاربران مربوط می‌شود. البته شرایط بازار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ و به لطف عرضه موفق سری آيفون ۱۵ بهتر شده بود و حدود ۲ درصد رشد داشت.

image

طبق اطلاعات قرار گرفته در وبسایت کانترپوینت، سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال جاری پرفروش‌ترین برند بازار بوده است. در این بازه زمانی، غول فناوری کره ۲۰ درصد از فروش کلی گوشی در جهان را به خود اختصاص داده است. به مانند همیشه، فروش چشمگیر خانواده گلکسی A سبب شده تا سامسومگ عملکرد موفقی در بازار داشته باشد. البته در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال گذشته، فروش سامسونگ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

image

در جایگاه دوم لیست کانترپوینت، اپل با سهم ۱۶ درصدی بازار قرار گرفته است. در بین دیگر برندهای حاضر در این لیست، اپل با افت ۹ درصدی به نسبت سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ پایین‌ترین کاهش فروش را تجربه کرده است. در رده سوم، شیائومی را مشاهده می‌کنیم سهمی ۱۲ درصدی از بازار را در اختیار دارد. البته در مقایسه با سال قبل، فروش غول فناوری چین ۱۵ درصد نیز افت داشته است. در رده‌های چهارم و پنجم نیز برندهای اوپو (سهم ۱۰ درصدی) و ویوو (سهم ۸ درصدی) جای گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی مانند آنر، هواوی و گروه تجاری Transsion (شامل برندهای تکنو، اینفینیکس و itel) تنها برندهای بازار هستند که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ رشد سالانه مثبت داشته‌اند. تحلیلگران کانترپوینت پیش‌بینی کرده‌اند که در سه‌ماهه چهارم سال جاری تقاضا برای گوشی هوشمند افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آن، میزان فروش این محصولات نیز رشد خوبی خواهد داشت.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید