خانهاخبار
گلکسی اس ۲۴ الترا با زوم دیجیتالی ۱۰۰ برابری همراه خواهد بود

گلکسی اس ۲۴ الترا با زوم دیجیتالی ۱۰۰ برابری همراه خواهد بود

هرچه به زمان رونمایی رسمی از گلکسی اس ۲۴ الترا نزدیک می‌شویم شایعات درباره نسل جدید این گوشی بیشتر و جذاب‌تر می‌شود.
۲۵ مهر ۱۴۰۲

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۳ الترا سامسونگ به لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری مجهز بود، اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس ۲۴ الترا، این لنز را دانگرید کرده و زوم اپتیکال را به ۵ برابر کاهش دهد. این اخبار توسط یکی از افشاگران معتبر با نام Ice Universe منتشر شده است. ممکن است تصور کنید این اتفاق باعث می‌شود تا زوم دیجیتالی Galaxy S24 Ultra با خلل روبرو شده و کمتر شود، اما طبق اعلام یکی دیگر از افشاگران با نام RGcloudS، این اتفاق رخ نداده و زوم ۱۰۰ برابری به قوت خود باقی خواهد ماند.

اولین سوالی که مطرح می‌شود،‌ این است که چرا سامسونگ برای گلکسی اس ۲۴ الترا، از زوم اپتیکال ۱۰ برابری به ۵ برابری دانگرید در نظر گرفته است. پاسخ این سوال را می‌توان از حرف‌های مدیر ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار کمپانی اپل پیدا کرد. او در بیانات خود به این موضوع اشاره کرد که به دلیل عدم توانایی حفظ لرزش در زوم اپتیکال ۱۰ برابری، آن‌ها این قابلیت را روی آیفون ۱۵ پرو مکس روی حالت ۵ برابر تنظیم کرده و نگه داشته‌اند. او همچنین خاطر نشان کرد که اگر به زوم ۱۰ برابری بروید، تا زمانی که دستان‌تان فوق‌العاده بدون حرکت بوده یا گوشی را روی سه پایه قرار ندهید، نمی‌توانید از لرزش دستان خود جلوگیری کنید و این موضوع روی تصویر خروجی تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

image

 

با حذف زوم اپتیکال ۱۰ برابری، سامسونگ می‌تواند توانایی کنترل لرزش بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد و از سوی دیگر با وجود دانگرید شدن لنز پریسکوپ و زوم اپتیکال از ۱۰ به ۵ برابر، کره‌ای‌ها می‌توانند همچنان با حقه‌های نرم‌افزاری، زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری را برای استفاده کاربران فراهم کنند.

وجود زوم ۱۰۰ برابری با این حال که لنز پریسکوپ با مشخصات پایین‌تری همراه خواهد بود، اتفاق آنچنان عجیبی به نظر می‌آید. چرا که گلکسی اس ۲۰ الترا هم از زوم اپتیکال ۴ برابری برخوردار بود و با این حال، قابلیت زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری را در اختیار کاربران می‌گذاشت و گوشی هوشمند P60 Pro هواوی هم با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری، چنین امکانی را ارائه می‌کند. به این ترتیب همه چیز به بخش نرم‌افزاری بازمی‌گردد.

شخص یاد شده با نام کاربری RGcloudS مشخصات دوربین‌های پشت گلکسی اس ۲۴ الترا را به صورت زیر اعلام کرده است:

  • دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل HP2SX با ابعاد پیکسلی ۰.۶ میکرومتر
  • دوربین الترا واید ۱۲ مگاپیکسل IMX564 سونی با ابعاد پیکسلی ۱.۴ میکرومتر
  • دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل با زوم ۳ برابر با ابعاد پیکسلی ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیسکل با زوم ۵ برابر با ابعاد پیکسلی ۰.۸ میکرومتر


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

احمد رضا مکتوبیان

۱۴۰۲/۸/۴
چیدمان دوربین اس 24 اولترا مثل دو مدل قبلی هست، ارتقاع در دوربین، چهار دوربین پشت گوشی اس 24 اولترا, دوربین 250 مگاپیکسلی, و سه دوربین 50 مگاپیکسلی زیر دوربین بزرگ, کنار چهار دوربین یک نمایشگر سه اینچی, باتری کمی از مدل قبلی بزرگتر, دوربین سلفی 36 مگاپیکسلی، روشنایی 2700 نیت، چیپست جدید، و هر مشکلی تو مدل قبلی هست تو این گوشی برطرف شود.

پیشنهاد سردبیر