خانهاخبار
بازنشستگی MIUI پس از ۱۳ سال؛ سیستم عامل جدید شیائومی معرفی شد

بازنشستگی MIUI پس از ۱۳ سال؛ سیستم عامل جدید شیائومی معرفی شد

سیستم عامل HyperOS شیائومی همراه با سری شیائومی ۱۴ عرضه می‌شود.
۲۵ مهر ۱۴۰۲

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، برند شیائومی امروز از یک سیستم عامل جدید به نام HyperOS رونمایی کرد. غول فناوری چینی تایید کرده که این سیستم عامل به صورت جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت و همراه با سری شیائومی ۱۴ عرضه خواهد شد. سیستم عامل HyperOS به صورت تدریجی جایگزین رابط کاربری MIUI خواهد شد. در واقع، MIUI پس از ۱۳ سال بازنشسته خواهد شد.

image

جدا از خانواده گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، سیستم عامل HyperOS در طیف گسترده‌ای از محصولات شیائومی به کار خواهد رفت. در این رابطه، اعلام شده که این سیستم عامل در تمام اکوسیستم دستگاه‌های شیائومی شامل خودروها، لوازم خانگی هوشمند و دیگر محصولات عرضه می‌شود.

مدیر عامل شیائومی یعنی آقای لی جون اذعان داشته که در سال ۲۰۱۴ و در زمان شکل‌گیری کسب‌وکار اینترنت اشیا، این برند مراحل توسعه و راستی‌آزمایی را آغاز کرد. سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷، شیائومی کار تحقیق و توسعه یک سیستم جدید را‌ آغاز کرد که به لطف یک فریم‌ورک داخلی یکپارچه، از طیف متنوعی از محصولات و اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند.

image

سیستم عامل HyperOS براساس ادغام نسخه تکامل‌یافته اندروید و سیستم اختصاصی Vela توسعه داده شده که کاملا معماری زیرلایه را بازنویسی می‌کند و یک پایگاه عمومی برای اینترنت همه‌چیز (IoE) و میلیارد‌ها دستگاه در آینده به شمار می‌رود. متاسفانه شیائومی هیچ تصویر و یا جزئیاتی از سیستم عامل HyperOS منتشر نکرده و تنها اعلام داشته که این سیستم عامل همراه با سری شیائومی ۱۴ معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Whiteshadow

۱۴۰۲/۷/۲۶
این سیستم عامل با اشاره خود شیایومی کپی از اندروید و سیستم والا است پس عملا نمیتونه چیز خاصی محسوب بشه چرا که نهایتاً وابسته به همان گوگل پلی خواهد بود در حالی که سیستم عامل باید اکوسیستم مختص به خود رو داشته باشد دقیقاً مثل خود اندروید یا ویندوز ویاحتی سیستم آیفون که هرکدام اکوسیستم خود رو دارند از فروشگاه دیگری نمیتوانن برنامه دان کنن

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۷/۲۵
هرچی از خدا آمد، خوش‌آمد

پیشنهاد سردبیر