خانهاخبار
یکی از قابلیت‌های نسخه iOS اپلیکیشن Google Maps به اندروید می‌آید

یکی از قابلیت‌های نسخه iOS اپلیکیشن Google Maps به اندروید می‌آید

در اقدامی کم سابقه یکی از قابلیت‌های گوگل مپس که فقط در اختیار کاربران iOS بود حالا در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار گرفته است.
۲۵ مهر ۱۴۰۲

دارندگان آیفون که از اپلیکیشن Google Maps استفاده می‌کنند، حدودا ۴ سال است که قابلیتی در اختیارشان قرار گرفته است که استفاده کنندگان از محصولات اندرویدی، از آن بی‌بهره بوده و به تازگی امکان استفاده از آن را دارند. این قابلیت که امکان مشاهده وضعیت آب و هوا را به صورت آنلاین و در لحظه به نمایش می‌گذارد، از ۴ سال پیش روی آيفون‌ها ارائه شده و کاربران اندرویدی از این ویژگی بی‌بهره بوده‌اند. اما از امروز، این قابلیت به نسخه اندروید Google Maps هم اضافه شده است.

یکی از تنظیمات اضافه شده به دومین نسخه آزمایشی Android 14 QPR1 نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد شرایط آب و هوا را به اپلیکیشن ساعت و ویجت که در ماه دسامبر روی پیکسل‌ها ارائه شد، اضافه کند.

image

اطلاعات آب و هوایی روی نسخه اندروید Google Maps در قسمت زیرین کادر جستجو قرار می‌گیرد. با ضربه زدن روی آن، پنجره‌ای باز خواهد شد که وضعیت فعلی آب و هوا به همراه بیشینه و کمینه دمایی، وضعیت آلودگی و پیش‌بینی چند ساعت آینده را به نمایش می‌گذارد. گوگل در مراحل پایانی اضافه کردن امکان مشاهده وضعیت آب و هوا به نسخه اندروید Google Maps است و شخصی زودتر از ارائه عمومی، موفق به شکار آن شد و این موضوع را در اکانت تلگرام Google News به معرض نمایش گذاشت.

image

ممکن است کنجکاو باشید که چرا گوگل این ویژگی را مدت‌ها زودتر در اختیار کاربران آی او اس گذاشته و حالا پس از گذشت ۴ سال، نوبت به یوزرهای اندرویدی رسیده است. اما بد نیست بدانید طبق بررسی‌های انجام شده، گوگل همواره به نسخه iOS اپلیکیشن‌های خود بیشتر از نسخه اندروید آن‌ها اهمیت می‌دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

فرهاد

۱۴۰۲/۷/۲۵
خاک بر سر گوگل که اندروید محصول خودشه اما به اپل بیشتر اهمیت میده

پیشنهاد سردبیر