خانهاخبار
مک‌ بوک‌های مجهز به تراشه M3 سال آینده میلادی از راه می‌رسند

مک‌ بوک‌های مجهز به تراشه M3 سال آینده میلادی از راه می‌رسند

اپل احتمال سال ۲۰۲۴ از نسل جدید مک بوک پرو و مک بوک ایر رونمایی خواهد کرد.
۲۵ مهر ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، اپل در حال آماده‌سازی برای معرفی و عرضه نسل جدید سری مک بوک در سال آینده میلادی است. این لپتاپ‌های موردانتظار به تراشه M3 مجهز خواهند بود که انتظار می‌رود بهبود چشمگیری در زمینه عملکرد پردازشی و مصرف انرژی داشته باشد. در این رابطه، یک افشاگر شناخته‌شده جزئیات جدیدی از مک بوک‌های اپل را به اشتراک گذاشته است.

آقای مارک گرمن، تحلیلگر و افشاگر شناخته‌شده محصولات اپل، در جدیدترین نسخه خبرنامه خود (Power On) ادعا کرده که مک بوک‌های مجهز به M3 سال آینده میلادی معرفی خواهند شد. در این راستا، آقای گرمن اعلام کرده که محصولات جدید اپل در بهترین حالت در بازه بهار تا تابستان سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند.

image

خبرنگار وبسایت بلومبرگ در ادامه گزارش خود اذعان داشته که مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر در حال گذراندن آزمایش‌های فنی مهندسی است. از سوی دیگر، ظاهرا مدل‌های جدید مک بوک پرو در مراحل نهایی توسعه قرار دارند و احتمالا به زودی تولید انبوه آن‌ها آغاز می‌شود. نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو از تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس بهره می‌برند و در حال طی کردن تست‌های فنی مرتبط با طراحی هستند. در صورت صحت این موضوع، این مک بوک‌های جدید احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ و یا بهار همین سال عرضه خواهند شد.

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد اپل زمان‌بندی مشابهی را برای عرضه نسل جدید مک بوک پرو پیاده‌سازی خواهد کرد چرا که امسال نیز مدل‌های M2 پرو و M2 مکس سری مک بوک پرو در ماه ژانویه معرفی شده‌اند.

در نهایت باید اشاره کرد که دیروز گزارشی منتشر شد مبنی بر این که اپل در طی هفته جاری از مدل‌های جدید سری آیپد رونمایی خواهد کرد. با این وجود، مارک گرمن این شایعه را رد کرده است. آیپد‌های جدید با بهبودهای فنی قابل توجهی مانند بهره‌مندی از تراشه A16 و M2 روانه بازار خواهند شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید