خانهاخبار
مشخصات فنی شیائومی ۱۴ به طور کامل فاش شد

مشخصات فنی شیائومی ۱۴ به طور کامل فاش شد

پوستری از پرچمدار جدید شیائومی فاش شده که ضمن تایید مشخصات فنی، طراحی آن را نیز در معرض دید می‌گذارد.
۲۴ مهر ۱۴۰۲

شیائومی احتمالا در طی ماه جاری میلادی از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری شیائومی ۱۴ رونمایی خواهد کرد. همانطور که می‌دانیم، گوشی‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو به عنوان مدل‌های جدید شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو روانه بازار خواهند شد. اخیرا، مدل پرو سری شیائومی ۱۴ در رندرهای باکیفیتی دیده شد و طراحی آن لو رفت.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، پوستری از شیائومی ۱۴ در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شده که طراحی و لیست کامل مشخصات فنی این گوشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

طبق آنچه این پوستر نشان می‌دهد، پنل پشتی شیائومی ۱۴ میزبان ماژول دوربین مربعی‌شکل خواهد بود که در آن سه سنسور قرار گرفته است. در این راستا، پرچمدار شیائومی از سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی بهر خواهد برد. مطابق انتظار، وظیفه بهینه‌سازی سیستم دوربین شیائومی ۱۴ برعهده برند لایکا بوده است.

شیائومی ۱۴ به نمایشگر ۶٫۴۴ اینچی C8 اولد با رزولوشن تصویر 1.5K مجهز خواهد بود که از عمق رنگی ۱۲ بیتی نیز برخوردار است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و قادر است به روشنایی خیره‌کننده ۲۸۰۰ نیتی دست پیدا کند. خوشبختانه امکان پخش محتوای HDR10 پلاس برای شیائومی ۱۴ فراهم آورده خواهد شد. به علاوه، نمایشگر شیائومی ۱۴ به ویژگی دالبی ویژن نیز مجهز است.

image

رندر شیائومی ۱۴ پرو

قلب تپنده شیائومی ۱۴ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود که احتمالا تا یک هفته دیگر توسط کوالکام رونمایی می‌شود. به همراه این تراشه، پرچمدار شیائومی از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 بهره می‌برد. برای پایداری عملکرد این سخت‌افزار، شیائومی ۱۴ از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار بزرگ استفاده خواهد کرد.

شیائومی ۱۴ انرژی موردنیاز خود را از طریق باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت خواهد کرد که از شارژ باسیم ۹۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP68 و اسپیکرهای دوگانه استریو را نام برد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید