خانهاخبار
مشخصات فنی سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا لو رفت

مشخصات فنی سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا لو رفت

پرچمدار پرمیوم سال آینده سامسونگ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی و سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی همراه می‌شود.
۲۳ مهر ۱۴۰۲

یک ماه پیش، افشاگری شناخته‌شده به نام Ice Universe جزئیات فنی دوربین تله‌فوتو پریسکوپی پرچمدار سال‌ آینده سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا را در اختیار کاربران قرار داد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگر برجسته دیگری به نام Revegnus مشخصات فنی هر چهار دوربین این گوشی را به اشتراک گذاشته است.

image

طبق اطلاعات مطرح‌شده در این گزارش، گلکسی اس ۲۴ اولترا به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچی و اندازه پیکسلی ۰٫۶ میکرومتری مجهز خواهد شد. این گوشی همچنین از لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX564 بهره خواهد برد. این سنسور 1/2.55 اینچی از اندازه پیکسلی ۱٫۴ میکرومتری پشتیبانی می‌کند.

اولین دوربین تله‌فوتو دستگاه در خود سنسور ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 پلاس با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسلی ۱٫۱۲ میکرومتری را جای داده است که با زوم اپتیکال ۳ برابری همراه شده است. گلکسی اس ۲۴ اولترا همچنین از دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور GMU و زوم اپتیکال ۵ برابری استفاده خواهد کرد. این سنسور از اندازه 1/2.25 اینچی و اندازه پیکسلی ۰٫۸ میکرومتری برخوردار خواهد بود. در حالت زوم ۵ برابری، گشودگی دیافراگم دوربین به f/3.2 خواهد رسید. پرچمدار سامسونگ همچنین از زوم ۱۰۰ برابری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

image

افشاگر Revegnus در ادامه گزارش خود اعلام کرده که گلکسی اس ۲۵ اولترا که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود، از لنز‌های تله‌فوتو با زوم ۴ برابری و ۶ برابری بهره خواهد برد. به علاوه، گزارش شده که سامسونگ قصد دارد به جای لیزر فوکوس خودکار از سنسور Vizion جدید در گلکسی اس ۲۵ اولترا استفاده کند. در حال حاضر، سنسورهای Vizion 44 و Vizion 55 مراحل توسعه‌ را طی کرده‌اند. در این رابطه، امکان دارد سامسونگ گلکسی اس ۲۵ اولترا را به سنسور Vizion 55 با اندازه 1/6.4 اینچی مجهز کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ به احتمال زیاد هیچ تغییری در دوربین سلفی گلکسی اس ۲۴ اولترا اعمال نخواهد کرد و همچنان شاهد عرضه این گوشی با دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهیم بود. این دوربین سلفی با گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا معرفی شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

احمد رضا مکتوبیان

۱۴۰۲/۸/۲
چیدمان دوربین اس 24 اولترا مثل دو مدل قبلی هست، هیچ تغییری در چیدمان دوربین تو سری جدید اس 24 اولترا ایجاد نکرده است، چیدمان دوربین تو سری جدید باید با مدلهای قبلی تفاوت داشته باشد، دوربین های فوق غریض در اس 24 اولترا با مدل قبلی تفاوت داشته باشد، باتری از مدل قبلی کمی قوی تر باشه، رم های جدید تو اس 24 در نظر داشته باشد، دوربین سفلی اس 24 اولترا از مدل قبلی جدید باشه

مهران

۱۴۰۲/۷/۲۴
من معتقدم ک اگر کسی بخاد از دوربین یک گوشی استفاده بکنه و انقدر بابتش هزینه کنه اصلا جایز نیست ،دوربین عکاسی بخره خیلی بهتر میتونه عکس های شیکتری بگیره با اون قیمت..پس سامسونگ انقدر واسه دوربین قیمت گوشیشو بالا نبره

پیشنهاد سردبیر