خانهاخبار
دارندگان آيفون ۱۵ پرو مکس با نقص جدی در نمایشگر روبرو هستند!

دارندگان آيفون ۱۵ پرو مکس با نقص جدی در نمایشگر روبرو هستند!

مشکل شایع در نمایشگرهای OLED ظاهرا گریبانگیر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس شده است.
۲۳ مهر ۱۴۰۲

آیفون ۱۵ پرو و نسخه پرو مکس آن از همان روز ابتدایی با مشکلات فراوانی همراه بوده‌اند. رنگ تیتانیومی روی بدنه برخی از آن‌ها به خوبی پرداخت نشده و برخی دیگر نیز رنگ‌شان یک دست روی سطح بدنه پخش نشده است. بعضی از آن‌ها از نمایشگری برخوردار هستند که به صورت درست روی بدنه سوار نشده است. حالا شخصی با نام کاربری tarunvats33 به تازگی با ارسال تصویری در شبکه اجتماعی X، از مشکلی جدید پرده برداشته است.

ظاهرا آيفون ۱۵ پرو مکس از مشکل سوختگی یا burn-in در نمایشگر خود برخوردار است و بدون توجه به چیزی که مشغول کار روی آن هستید، این مشکل ایجاد می‌شود. این مشکل معمولا روی نمایشگرهای OLED به وجود می‌آید. حتی اگر شما گوشی را خاموش کنید، اثرات سوختگی رو صفحه نمایش این گوشی هوشمند اپل مشخص خواهد بود.

image

این مشکل حالا به وب‌سایت Reddit نیز رسیده است و کاربران زیادی، از این معضل ابراز شکایت و نارضایتی کرده‌اند. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هاله‌ای از کیبورد روی نمایشگر باقی مانده است که جای تک تک دکمه‌ها به وضوح مشخص است! این مشکل ظاهرا برای ۵ نفر از کاربران دیگر هم رخ داده و به نظر معضلی جدی به حساب می‌آید که اپل باید فکری به حال آن بکند.

image

مشکل burn-in معمولا از باقی ماندن تصویر روی نمایشگر آغاز می‌شود. در واقع شما یک هاله از صفحه پیشین را مشاهده می‌کنید که به مرور زمان از بین می‌رود. پس اگر معمولا آیفون شما روی یک صفحه ثابت باقی می‌ماند، از انجام چنین کاری جلوگیری کرده و نمایشگر را خاموش کنید. نرم‌افزارهایی که نیاز به باقی مانده صفحه روی یک حالت خاص هستند (مانند Google Maps)‌ را می‌توان به عنوان کاندیدای اصلی این اتفاق به حساب آورد.

image

البته مشکل Burn-in زمان زیادی برای نمایش داده شدن نیاز دارد و حالا که آیفون ۱۵ پرو مکس با چنین معضلی روبرو شده است،‌ به نظر می‌رسد که مشکلاتی در حوزه توسعه و ساخت این صفحه نمایش وجود دارد که نقص بزرگی به حساب می‌آید. این مشکل سخت‌افزاری بوده و با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری، رفع نخواهد شد و اپل باید آیفون‌های را به عنوان طرح جایگزین برای کاربران در نظر بگیرد. برای این منظور شما باید به اپل استور مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۷/۲۳
دیگه از آیفونِ هندی، چه توقعی میشه داشت؟!!
هند یک کشوریه که کنار خیابان اغذیه‌فروشی‌ها جولان میدن. طرف هرچه آلوده‌تر ساندویچ درست می‌کنه، مشتریِ بیشتری ازش استقبال می‌کنه!
حالا همین شِگِرد رو برای تولید آیفون هم به‌کار بُردن! هرچه آیفون ایراداتش بیشتر?استقبال کاربران‌ایرانی بیشتر?

پیشنهاد سردبیر