خانهاخبار
احتمال معرفی آی‌مک جدید با تراشه M2 و M2 Pro قوت گرفت

احتمال معرفی آی‌مک جدید با تراشه M2 و M2 Pro قوت گرفت

وبلاگ ژاپنی Mac Otakara که سابقه نسبی در افشای اطلاعات محصولات اپل دارد، امروز گزارشی منتشر کرده که برخلاف شایعات موجود در مورد آیمک است و برخی مشخصات نسل جدید آن را هم عنوان کرده است.
۲۲ مهر ۱۴۰۲

بر طبق گزارش امروز وبلاگ ژاپنی Mac Otakara، نسل بعدی آیمک ۲۴ اینچی احتمالا با گزینه‌های تراشه M2 و M2 Pro، پورت تاندربولت۴، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 عرضه خواهد شد.

گزارش امروز در حالی منشتر شده که مارک گورمن افشاگر معروف اپل بارها ادعا کرده که آیمک ۲۴ اینچی بعدی به تراشه M3 مجهز خواهد شد، بنابراین مشخص نیست که آیا اطلاعاتی که امروز به بیرون آمده تا چه حد صحت داشته باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که برنامه‌های اپل تغییر کرده باشد، اما هیچ منبع دیگری تا به حال آیمک را با تراشه‌های M2 و M2 Pro عنوان نکرده است.

image

منبع خبر امروز خاطر نشان کرده که برخی از پیکربندی‌های آیمک ۲۴ اینچی سفارشی، با تاخیر یک ماهه در فروشگاه آنلاین اپل مواجه هستند و این وضعیت مدتی است که به وجود آمده، حالا ممکن است به این دلیل باشد که عرضه آیمک جدید قریب‌الوقوع است یا ممکن است ارتباطی به این موضوع نداشته باشد.

ماه گذشته مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، گفت که بعید است اپل مک بوک جدید با تراشه M3 در سال جاری عرضه کند، اما امسال آیمک جدید منتفی نیست. انتظار نمی‌رود که اپل در اکتبر امسال (مهر ماه) رویدادی برگزار کند و اگر قرار باشد آیمک جدیدی در این ماه رونمایی شود، احتمالا در یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت رسمی اپل رونمایی می‌شود.

در مجموع شایعات در مورد اینکه آیمک جدید دارای چه تراشه‌ای خواهد بود و چه زمانی عرضه می‌شود، همچنان در جریان است و تنها چیزی را که می‌توان با اطمینان گفت این است که ماه اکتبر بدون رویداد از طرف اپل خواهد بود.

آیمک ۲۴ اینچی فعلی با تراشه M1 در ماه می سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) عرضه شد و یکی از قدیمی‌ترین محصولات اپل است که همچنان در حال فروش است، با این اوصاف احتمال معرفی نسل جدید این محصول در آینده‌ای نزدیک بسیار زیاد است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید