خانهاخبار
سری آیفون ۱۶ پرو با وای‌فای ۷ و لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی همراه خواهد شد

سری آیفون ۱۶ پرو با وای‌فای ۷ و لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی همراه خواهد شد

ظاهرا اپل تصمیم دارد که نسل آینده سری آيفون را با بهبودهای مختلفی عرضه کند.
۲۱ مهر ۱۴۰۲

تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری، جف پو، امروز گزارش جدیدی پیرامون سری آيفون ۱۶ به اشتراک گذاشته که خبر از بهبودهای مختلفی برای مدل‌های پرو سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ اپل یعنی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس می‌دهد.

طبق گزارش این افشاگر، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از وای‌فای ۷ پشتیبانی خواهند کرد که در مقایسه با وای‌فای 6E به کار رفته در سری آيفون ۱۵ پرو، بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ به مودم جدید کوالکام اسنپدراگون X75 مجهز خواهد بود که سرعت دانلود 5G بالاتر و عمر بیشتر باتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر، سری آیفون ۱۵ از مودم اسنپدراگون X70 بهره می‌برد.

image

در بخش دوربین سری آيفون ۱۶ پرو نیز شاهد بهبودهای مختلفی خواهیم بود. در این راستا، آیفون ۱۶ پرو از لنز تتراپریزم ۱۲ مگاپیکسلی که در آیفون ۱۵ پرو مکس به کار رفته استفاده خواهد کرد. این دوربین همچنین از زوم اپتیکال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. ظاهرا اپل موفق شده که به دلیل ابعاد بزرگ‌تر آیفون ۱۶ پرو این سنسور را در گوشی‌ نسل بعدی خود استفاده کند. در این رابطه، شایعه شده که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو به ترتیب از نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز خواهند شد. مدل‌های پرو سری آيفون ۱۶ همچنین از دوربین بهبودیافته فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهند شد.

جف پو در ادامه گزارش خود ادعا کرده که نسخه استاندارد سری آیفون ۱۶ به نسخه ضعیف‌شده تراشه A17 پرو و حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهد شد. آیفون ۱۶ همچنین از همان سیستم دوربین دوگانه نسل قبلی بهره خواهد برد ولی به وای‌فای 6E نیز به‌روز خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید