خانهاخبار
وبسایت DxOMark: پیکسل ۸ پرو بهترین نمایشگر بازار را دارد!

وبسایت DxOMark: پیکسل ۸ پرو بهترین نمایشگر بازار را دارد!

وبسایت DxOMark در بررسی‌های تخصصی خود ادعا کرده که پرچمدار جدید گوگل به باکیفیت‌ترین نمایشگر موجود در بازار مجهز شده است.
۲۱ مهر ۱۴۰۲

پرچمدار پرمیوم جدید گوگل، پیکسل ۸ پرو، موفق شده در تست‌های فنی بخش نمایشگر وبسایت DxOMark امتیاز خارق‌العاده‌ای را کسب کند که نشان می‌دهد این گوشی به بهترین صفحه نمایش بازار مجهز شده است. همانطور که می‌دانیم، وبسایت DxOMark یک مرجع بررسی تخصصی گوشی‌های هوشمند به خصوص در دو زمینه دوربین و نمایشگر است.

در رده‌بندی جهانی این وبسایت (در بخش نمایشگر)، پیکسل ۸ پرو با امتیاز کلی ۱۵۴ در جایگاه نخست قرار گرفته است. نمایشگر پرچمدار گوگل در زمینه‌های خوانایی و دقت بازنمایی رنگ‌ها بهترین عملکرد را داشته است.

image

به طور کلی، تست‌های فنی DxOMark شامل شش بخش خوانایی، دقت رنگ، ویدئو، حرکت، حساسیت به لمس و اختلالات تصویر می‌شود. در دو آزمون نخست، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو بسیار قدرتمند ظاهر شدند ولی این نسخه پرو سری پیکسل ۸ بود که موفق شد به رده اول لیست دست پیدا کند. عنوان بهترین نمایشگر بازار قبلا در اختیار گوشی‌های گلکسی زد فولد ۵ و پیکسل فولد بوده است ولی حالا به لطف امتیاز چشمگیر ۱۵۴، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو جای این گوشی‌ها را پر کرده‌اند.

در آزمون خوانایی، پیکسل ۸ پرو امتیاز قابل توجه ۱۶۲ را به دست آورده که بهترین امتیاز این بخش محسوب می‌شود. وبسایت DxOMark روشنایی بالای نمایشگر حتی در زیر نور مستقیم خورشید را تحسین کرده و همچنین ادعا کرده‌ که در شرایط نوری ضعیف نیز رنگ‌ها به بهترین شکل پخش می‌شوند. در تست دقت رنگ، پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۶۴ را کسب کرده است. طبق ادعای این وبسایت، نمایشگر پیکسل ۸ پرو قادر است طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف را با دقت بالا بازنمایی کند.

image

در بخش ویدئو، پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۵۶ را به خود اختصاص داده چرا که این گوشی می‌تواند به راحتی و بدون مشکل ویدئوهای HDR10 را پخش کند. از سوی دیگر، آزمون حرکت نشان داد که نمایشگر دستگاه هیچ افت فریم از خود بروز نخواهد داد ولی در هنگام بازی کردن ممکن است فریم‌ها کمی دچار مشکل شوند. پیکسل ۸ پرو این آزمون را با امتیاز ۱۳۸ به پایان رساند.

آزمون حساسیت به لمس جایی بود که پیکسل ۸ پرو بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید. با امتیاز ۱۶۰، وبسایت DxOMark ادعا کرده که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی این گوشی در حین وب‌گردی به خوبی به لمس پاسخ می‌دهد و هیچ مشکلی ندارد. البته همچنان در هنگام بازی کردن اختلالاتی جزئی وجود دارد. در بخش اختلالات تصویر نیز پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۲۱ را کسب کرده که مشابه گوشی‌های سامسونگ و اپل است.

بررسی DxOMark‌ به خوبی نشان می‌دهد که پیکسل ۸ پرو برای کاربرانی که توجه ویژه‌ای به عملکرد و کیفیت نمایشگر دارند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید