خانهاخبار
نسل هفتم آیپد مینی نیز فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد بود!

نسل هفتم آیپد مینی نیز فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد بود!

به تازگی شاهد انتشار گزارش جدیدی در مورد آیپد‌های جمع و جور جدید اپل هستیم که خبر‌هایی ناامید کننده برای طرفداران این محصول را به همراه دارد.
۱۸ مهر ۱۴۰۲

انتظار‌ها بر این است که اپل در آینده نزدیک، از نسل هفتم آیپد مینی رونمایی کند. به تازگی، شاهد انتشار گزارشی توسط یکی از افشاگران هستیم که به ادعای آن، نسل هفتم آیپد مینی نیز فاقد نمایشگرهای‌ پروموشن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود.

image

 

این افشاگر که با نام کاربری @Tech_Reve در شبکه اجتماعی توییتر یا همان X فعالیت دارد؛ اعلام کرده که آیپد مینی ۷ نیز نمایشگری با نرخ نوسازی بالا را به همراه نداشته و تنها شاهد آپگرید چیپست سری A در این محصول خواهیم بود. شایعات مبنی بر احتمال عرضه نسل بعدی آیپد مینی به همراه نمایشگر‌های پروموشن، از زمان عرضه نسل ششم آیپد مینی در سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز شدند. این تبلت‌ها دارای مشکل خاصی بودند که موجب نمایش افکتی ژله-مانند در هنگام اسکرول می‌شد.

مشکل اسکرول ژله‌ای در نسل ششم آیپد مینی، در واقع نشانگر وجود Screen Tearing در نمایشگر این محصول است. این پدیده که به دلیل ناهماهنگی در فریم‌ریت ایجاد می‌شود؛ کاملا در هنگام حرکت یا اسکرول محسوس بوده و به نظر می‌رسد که بخشی از نمایشگر از بخش دیگر آن سریع‌تر عمل می‌کند. به گفته اپل، این رفتار برای آیپد‌های با پنل LCD عادی است؛ زیرا این پنل‌ها به صورت خطی نوسازی می‌شوند و بروز تاخیر در هنگام این نوسازی، موجب بروز این مشکل می‌شود.

image

 

در اواخر سال گذشته، شایعه‌ای مبنی بر احتمال عرضه نسل‌های بعدی آیپد مینی با نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ در یکی از فروم‌های کره‌ای قرار گرفت؛ اما تا به حال خبری از این مدل نبوده و به نظر می‌رسد که این شایعه حقیقت نداشته است. آقای «مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ، چندی پیش اعلام کرد که بعید نیست نسخه آپگرید شده‌ای از آیپد مینی طی سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

در ماه آگوست، «ShrimpApplePro» نیز که یکی از افشاگران فعال در زمینه محصولات اپل است؛ اعلام کرد که نسل بعدی آیپد مینی در حال ساخت است و احتمالا تا پیش از پایان امسال، شاهد معرفی حداقل یک مدل آیپد جدید خواهیم بود. خبرگزاری دیجی‌تایمز نیز طی گزارشی در ماه قبل اعلام کرد که اپل قصد عرضه یک آیپد جمع و جور طی سه ماهه آخر امسال را دارد.

image

 

در هر صورت، به نظر رسیده که اگر نسل جدید آیپد مینی تا قبل از تعطیلات پایان سال میلادی معرفی شود؛ احتمالا تنها شاهد عرضه این محصول با چیپستی جدید خواهیم بود. نسل ششم آیپد مینی از چیپست A15 Bionic استفاده کرده و با توجه به حضور چیپست‌های A16 Bionic و A17 Pro در سری آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو، بعید نیست که یکی از این چیپست‌ها به آیپد مینی جدید راه یابند.

image

 

درباره نسل هفتم آیپد مینی و احتمال عرضه آن بدون نمایشگر‌های پروموشن چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، اپل در چه سالی نمایشگر‌های با نرخ نوسازی بالا را روی تمامی محصولات خود ارائه خواهد داد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید