خانهاخبار
از دست دادن لایسنس فیفا نیز لطمه‌ای به آمار فروش EA Sports FC 24 وارد نکرد!

از دست دادن لایسنس فیفا نیز لطمه‌ای به آمار فروش EA Sports FC 24 وارد نکرد!

شرکت الکترونیک آرتز به تازگی آمار بازیکنان فعال EA Sports FC 24 را اعلام کرده که نشانگر استقبال بیشتر کاربران از این بازی فوتبالی جدید است.
۱۷ مهر ۱۴۰۲

بازی EA Sports FC 24 که چندی پیش منتشر شد؛ نخستین عنوان فوتبالی شرکت الکترونیک آرتز محسوب شده که نام و برندینگ فیفا را به همراه ندارد. همانطور که انتظار آن می‌رفت؛ این امر نیز موجب کاهش استقبال کاربران از این عنوان نشد و در واقع، تعداد بازیکنان فعال EA Sports FC 24 در هفته اول نسبت به عنوان پیشین این سری یا همان FIFA 23 افزایش چشمگیری یافته است.

image

 

شرکت الکترونیک آرتز به تازگی اعلام کرده که تعداد بازیکنان فعال EA Sports FC 24 در هفته نخست، معادل با ۱۱.۳ میلیون نفر بوده است. باید گفت که این آمار، نشانگر میزان فروش بازی نیست و عده‌ای از این کاربران با استفاده از اشتراک EA Play، دسترسی محدودی به عناوین جدید این شرکت دارند. جهت مقایسه، تعداد بازیکنان فعال FIFA 23 در هفته اول به ۱۰.۳ میلیون نفر می‌رسید.

در سوی دیگر، این شرکت به نسخه موبایل بازی‌های فوتبالی خود نیز اشاره کرده و می‌گوید که بازی FC Mobile در روز انتشار، حدود ۲.۲ میلیون بار دانلود شده است و پس از گذشت ۱۰ روز، تعداد بازیکنان فعال آن به ۱۱.۲ میلیون نفر می‌رسد.

image

 

برخی عقیده داشتند که از دست دادن لایسنس فیفا، در نهایت به ضرر الکترونیک آرتز تمام شده و موجب کاهش فروش بازی EA Sports FC 24 در مقایسه با عناوین پیشین سری فیفا خواهد شد. با وجودی که هنوز در هفته‌های ابتدایی پس از عرضه این عنوان هستیم؛ با توجه به آمار می‌توان گفت که احتمالا میزان فروش EA Sports FC 24 بیشتر از FIFA 23 خواهد بود.

سازمان فیفا از درآمد بسیار بالای عناوین فوتبالی الکترونیک آرتز غافل نبود و به همین دلیل، درخواست پرداخت ۱ میلیارد دلار حق لایسنس برای استفاده از برند فیفا در این بازی‌ها را داشت. در سوی دیگر، الکترونیک آرتز از موفقیت عناوین خود مطمئن بود و با توجه به در اختیار داشتن لایسنس لیگ‌های متفاوت و امکان استفاده از نام واقعی تیم‌ها و بازیکنان، نیاز خاصی به حفظ لایسنس فیفا را احساس نمی‌کرد.

image

 

آقای «کم وبر» که مدیر عامل EA Sports، استودیوی توسعه دهنده عناوین ورزشی الکترونیک آرتز است؛ اعلام کرده که در کنار بازگشت طرفداران قدیمی این سری برای تجربه EA Sports FC 24، آمار بازیکنان جدید این سری نیز با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است. افرادی که پیش از تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) این عنوان را تهیه و بازی کنند؛ به عنوان کاربران FC Founder شناخته شده و محتوای اضافی را در بخش آلتیمت تیم دریافت خواهند کرد.

image

 

شما درباره میزان استقبال کاربران از EA Sports FC 24 و پایان کار سری فیفا چه فکر می‌کنید؟ اگر این بازی را تجربه کرده‌اید؛ آیا از تغییرات اعمال شده در این نسخه رضایت دارید یا خیر؟



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید