خانهاخبار
منتظر قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای سری گلکسی اس ۲۴ باشید!

منتظر قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای سری گلکسی اس ۲۴ باشید!

ظاهرا نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.
۱۸ مهر ۱۴۰۲

چند روز پیش، سامسونگ ضمن رونمایی از نسل جدید تراشه اگزینوس یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ ادعا کرد که این سخت‌افزار به نسبت نسل قبلی خود تا ۱۴٫۷ برابر در زمینه هوش مصنوعی سریع‌تر شده است. از سوی دیگر، انتظار می‌رود اگزینوس ۲۴۰۰ در برخی از مدل‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به کار رود که برای بعضی از بازارها مانند کشورهای اروپایی عرضه می‌شوند.

حالا به تازگی افشاگری شناخته‌شده به نام Ice Universe ادعا کرده که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با بزرگ‌ترین بروزرسانی در زمینه هوش مصنوعی و قابلیت‌های متنوع آن همراه خواهد شد. به علاوه، یک دستیار مجازی جدید نیز با این تراشه معرفی خواهد شد که از بیکسبی سریع‌تر و قوی‌تر است.

image

طبق اعلام این افشاگر، سری گلکسی اس ۲۴ با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی و ویژگی‌های آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در این راستا، نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ با رابط کاربری One UI 6.1 همراه می‌شود که از نسخه بهبودیافته دستیار مجازی بیکسبی و بزرگ‌ترین بروزرسانی هوش مصنوعی در تاریخ سامسونگ بهره می‌برد.

سری گلکسی اس ۲۴ به پردازنده گرافیکی Xclipse 940 مجهز خواهد بود که از قابلیت ری‌تریسینگ برای اجرای بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. به علاوه، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا برپایه فرآیند ۴ نانومتری LPP پلاس ساخته خواهد شد و از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره خواهد برد. در این راستا، هسته اصلی این تراشه که کورتکس X4 است می‌تواند به فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتزی دست پیدا کند.

همراه با پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0، انتظار می‌رود اگزینوس ۲۴۰۰ تجربه کاربری روانی را در اختیار کاربران قرار دهد. مودم اگزینوس ۵۳۰۰ نیز کمک شایانی به بهبود کیفیت شبکه سری گلکسی اس ۲۴ خواهد کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید