خانهاخبار
اسنپدراگون ۸ نسل سه بهبود قابل توجهی در زمینه پردازنده گرافیکی خواهد داشت

اسنپدراگون ۸ نسل سه بهبود قابل توجهی در زمینه پردازنده گرافیکی خواهد داشت

تراشه پرچمدار کوالکام به تازگی در بنچمارک آنتوتو قرار گرفته که خبر از بهبود چشمگیر عملکرد پردازنده گرافیکی آن می‌دهد.
۱۵ مهر ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، کوالکام در طی ماه جاری میلادی از نسل جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه رونمایی خواهد کرد در طی چند وقت گذشته، سخت‌افزار موردانتظار کوالکام در بنچمارک‌های مختلفی قرار گرفته که بخشی از مشخصات فنی و عملکرد پردازشی آن را فاش کرده‌اند.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸ نسل سه در بنچمارک آنتوتو ثبت شده که خبر از بهبود چشمگیر توان پردازشی تراشه کوالکام می‌دهد. افشاگر برجسته چینی، Digital Chat Station، نتایج بنچمارک آنتوتو اسنپدراگون ۸ نسل سه را به اشتراک گذاشته است.

image

طبق اطلاعات فاش شده از آنتوتو، اسنپدراگون ۸ نسل سه موفق شده امتیاز کلی بالای دو میلیون را کسب کند که قدرت پردازشی فوق‌العاده این سخت‌افزار نشان می‌دهد. در حال حاضر، گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو پلاس با کسب امتیاز کلی ۱٬۶۳۰٬۵۵۹ قدرتمندترین گوشی لیست آنتوتو محسوب می‌شود. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو مجهز است. مقایسه امتیاز کسب شده توسط دو تراشه کوالکام نشان می‌دهد که باید منتظر یک پیشرفت نسلی بزرگ برای اسنپدراگون ۸ نسل سه باشیم.

از نظر عملکرد پردازنده مرکزی، اسنپدراگون ۸ نسل سه امتیاز ۴۴۰ هزار را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، این تراشه در آزمون پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند ظاهر شده و امتیاز ۸۴۰ هزار را کسب کرده است. برای مقایسه، رد مجیک ۸ پرو پلاس (با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو) در دو آزمون پردازنده مرکزی و گرافیکی امتیازهای ۴۰۳ هزار و ۶۳۵ هزار را به خود اختصاص داده است. با توجه به این آمار، پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل سه تا ۲۸ درصد قوی‌تر از نسل قبلی شده در حالی که پردازنده مرکزی این تراشه نیز ۹ درصد سریع‌تر شده است.

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا از هسته اصلی با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتزی، پنج هسته با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتزی و دو هسته کم مصرف ۲٫۲ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی تراشه نیز آدرنو ۷۵۰ خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید