خانهاخبار
گلکسی تب A9 در سکوت کامل خبری معرفی شد

گلکسی تب A9 در سکوت کامل خبری معرفی شد

تبلت مقرون به صرفه سامسونگ از تراشه هلیو G99 و نمایشگر ۸٫۷ اینچی برخوردار شده است.
۱۵ مهر ۱۴۰۲

سامسونگ دو روز پیش از نسل جدید محصولات سری FE خود رونمایی کرد که شامل دو تبلت گلکسی تب اس ۹ FE و تب اس ۹ FE پلاس می‌شوند. تبلت‌های جدید سامسونگ دستگاه‌هایی میان‌رده محسوب می‌شوند که در قیمت پایه ۴۵۰ دلار به فروش می‌رسند. با این وجود، برخی از کاربران شاید تمایلی به پرداخت هزینه نسبتا زیاد برای یک تبلت که دستگاهی ثانویه محسوب می‌شود نداشته باشند.

برای این دسته از کاربران، سامسونگ در سکوت کامل خبری یک تبلت جدید عرضه کرده که محصولی مقرون به صرفه به شمار می‌رود. این تبلت اقتصادی گلکسی تب A9 نام دارد و به عنوان نسخه نسل جدید گلکسی تب A8 روانه بازار می‌شود.

image

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گلکسی تب A9 در وبسایت رسمی سامسونگ در کشور گواتمالا و وبسایت آمازون امارات متحده عربی ثبت شده که حاوی بخشی از مشخصات فنی آن هستند. برخی از اسناد عرضه گلکسی تب A9 پلاس را نیز تایید کرده‌اند ولی غول فناوری کره هنوز هیچ اشاره‌ای به مشخصات فنی این تبلت نداشته است.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گلکسی تب A9 از نمایشگر ۸٫۷ اینچی ال‌‌سی‌دی با رزولوشن تصویر ۱۳۴۰ در ۸۰۰ بهره می‌برد. قلب تپنده دستگاه تراشه هلیو G99 مدیاتک است که از دو هسته پردازشی با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی و شش هسته کم مصرف با فرکانس ۲ گیگاهرتزی برخوردار است.

image

گلکسی تب A9 در حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل افزایش روانه بازار خواهد شد. از سوی دیگر، وبسایت آمازون نیز تایید کرده که گلکسی تب A9 و تب A9 پلاس در کانفیگ حافظه رم تا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت نیز به فروش می‌رسند. منبع تغذیه گلکسی تب A9 باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه گلکسی تب A9 با جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون همراه شده است.

گلکسی تب A9 پلاس نیز به احتمال زیاد از نمایشگر ۱۱ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ بهره خواهد برد. سخت‌افزار این تبلت تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ خواهد بود که با حافظه رم ۴ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت همراه می‌شود. نسخه پلاس گلکسی تب A9 همچنین از شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد. سری گلکسی تب A9 با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.1 در دسترس قرار می‌گیرد. متاسفانه هنوز مشخصات فنی دوربین تبلت‌های سامسونگ فاش نشده است.

در نهایت باید اشاره کرد که نسخه LTE گلکسی تب A9 با برچسب قیمتی ۶۹۹ درهم (۱۹۰ دلار) در وبسایت آمازون امارات متحده عربی لیست شده است. انتظار داریم نحوه عرضه و قیمت سری گلکسی تب A9 برای سایر مناطق نیز به زودی مشخص شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید