خانهاخبار
یک بنچمارک تایید کرد که اگزینوس ۲۴۰۰ یک تراشه ده هسته‌ای خواهد بود

یک بنچمارک تایید کرد که اگزینوس ۲۴۰۰ یک تراشه ده هسته‌ای خواهد بود

سامسونگ در حال توسعه تراشه جدید خود از سری اگزینوس است که ظاهرا از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره می‌برد.
۱۴ مهر ۱۴۰۲

همانطور که شایعات قبلی ادعا کرده‌اند، سامسونگ در حال ساخت و توسعه نسل جدید سخت‌افزار اختصاصی خود موسوم به اگزینوس ۲۴۰۰ است که به احتمال زیاد همراه با سری گلکسی اس ۲۴ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این رابطه، گزارش شده که برخی از مناطق نسخه اگزینوسی سری پرچمدار سامسونگ را دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، چند منبع خبری اذعان داشته‌اند که تنها گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود. در صورت صحت این موضوع، گلکسی اس ۲۴ اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه برخوردار خواهد شد.

image

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یک افشاگر تصویری از نتایج بنچمارک دو تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل دو را به اشتراک گذاشته که عملکرد پردازنده گرافیکی این دو سخت‌افزار را مقایسه کرده است. در این راستا، تراشه‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل دو در بنچمارک Powerboard 4.0 قرار گرفته‌اند که عملکرد پردازنده گرافیکی را آزمایش می‌کند.

طبق اطلاعات قرار گرفته در این بنچمارک، پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ یعنی Xclipse 940 امتیاز کلی ۱۶۵۶ را کسب کرده است. برای مقایسه، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ به کار رفته در اسنپدراگون ۸ نسل دو موفق شده امتیاز ۱۷۴۶ را به خود اختصاص دهد. نتایج کسب‌شده به خوبی نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی تراشه کوالکام عملکرد بهتری از نمونه مشابه در تراشه سامسونگ داشته است.

image

البته نباید فراموش کنیم که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و گوشی گلکسی اس ۲۴ محصولاتی عرضه‌نشده محسوب می‌شوند و احتمال دارد سامسونگ تا زمان معرفی دستگاه‌های جدید خود، بهبودهای مختلفی را روی آن‌ها اعمال کند تا عملکرد آن‌ها بهتر شود. به علاوه، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ باید با رقیب اصلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه مقایسه شود تا آمار دقیق‌تری به دست آید. البته همین حالا هم تراشه کوالکام عملکرد بهتری از سخت‌افزار اگزینوس از خود نشان داده است.

image

بنچمارک Powerboard 4.0 همچنین تایید می‌کند که اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای استفاده خواهد کرد. افشاگری شناخته‌شده به نام Ice Universe ادعا کرده که تراشه جدید اگزینوس از چینش هسته ۴+۳+۲+۱ بهره خواهد برد که شامل یک هسته کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتزی، دو هسته کورتکس A720‌ با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتزی می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که اگزینوس ۲۴۰۰ از مودم اگزینوس ۵۳۰۰ با شبکه 5G برخوردار خواهد شد که از سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه نیز بهره می‌برد. به علاوه، این تراشه از حافظه رم LPDDR5x، حافظه داخلی UFS 4.0، فیلمبرداری 8K شصت فریم بر ثانیه و دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین کاملا با سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه سازگار خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید