خانهاخبار
سری گلکسی تب اس ۹ FE رسما معرفی شد: اگزینوس ۱۳۸۰ و پشتیبانی از قلم اس پن

سری گلکسی تب اس ۹ FE رسما معرفی شد: اگزینوس ۱۳۸۰ و پشتیبانی از قلم اس پن

تبلت‌های میان‌رده سامسونگ با بهبودهای گسترده‌ای در مقایسه با نسل قبلی خود از راه رسیده‌اند.
۱۲ مهر ۱۴۰۲

سامسونگ در سال ۲۰۲۱ تبلت میان‌رده گلکسی تب اس ۷ FE را روانه بازار کرد که از آن زمان تا به امروز، تنها تبلت خانواده FE محسوب می‌شود. حالا اما غول فناوری کره نسل جدید تبلت‌های سری FE موسوم به سری گلکسی تب اس ۹ FE را معرفی کرده که شامل سه مدل گلکسی تب اس ۹ FE، گلکسی تب اس ۹ FE (نسخه 5G) و گلکسی تب اس ۹ FE پلاس می‌شود.

تبلت‌‌های میان‌رده پرمیوم سامسونگ از تاریخ ۱۳ مهر و توسط خرده‌فروشی‌های معتبر به فروش می‌رسد. در تاریخ ۱۸ مهر نیز فروش تبلت‌ها از طریق وبسایت سامسونگ انجام می‌شود. نسخه پایه گلکسی تب اس ۹ FE در حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۴۵۰ دلاری به فروش می‌رسد. متاسفانه هنوز برچسب قیمتی نسخه 5G و مدل پلاس این تبلت مشخص نشده است.

image

همانطور که می‌دانیم، گلکسی تب اس ۹ FE و نسخه 5G آن مدل ارزان‌قیمت گلکسی تب اس ۹ محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، گلکسی تب اس ۹ FE پلاس نیز به عنوان مدل مقرون به صرفه گلکسی تب اس ۹ پلاس روانه بازار می‌شود.

مشخصات فنی سری گلکسی تب اس ۹ FE

هر سه مدل سری گلکسی تب اس ۹ FE از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برند که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده و از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. این تراشه از فرکانس حداکثری ۲٫۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 برخوردار است. در مقایسه با سخت‌افزار گلکسی تب اس ۷ FE، پردازنده مرکزی و گرافیکی تبلت‌های جدید سامسونگ به ترتیب در حدود ۳۸ درصد و ۷۳ درصد بهبود داشته‌اند.

image

سری گلکسی تب اس ۹ FE با اندروید ۱۳ روانه بازار می‌شود و از برنامه‌های کاربردی متنوعی مانند GoodNotes / LumaFusion / Clip Studio Paint برای تولید محتوا برخوردار شده است. تبلت‌های سامسونگ همچنین از قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کنند که به بدنه دستگاه متصل می‌شود و از گواهی ضد آب و گردو‌غبار IP68 بهره می‌برد. خوشبختانه سری گلکسی تب اس ۹ FE به طور کامل با لوازم جانبی سری گلکسی تب اس ۹ سازگار است.

گلکسی تب اس  ۹ FE و گلکسی تب اس ۹ FE پلاس به ترتیب از نمایشگر‌های ۱۰٫۹ اینچی و ۱۲٫۴ اینچی ال‌سی‌دی برخوردار شده‌اند. نمایشگر نسخه استاندارد از رزولوشن تصویر WUXGA پلاس (رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰) پشتیبانی می‌کند در حالی که مدل پلاس از رزولوشن تصویر WQXGA (رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰) استفاده می‌کند. این نمایشگرها از نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۴۸ تا ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ در سری گلکسی تب اس ۹ از فناوری ویژن بوستر استفاده کرده که قادر است روشنایی نمایشگر را به طور خودکار و با توجه به میزان نور محیط تنظیم کند.

image

از نقطه نظر طراحی، گلکسی تب اس ۹ FE و گلکسی تب اس ۹ FE پلاس از طراحی مشابه برادرهای بزرگ‌تر بهره می‌برند. در این رابطه، در پنل پشتی گلکسی تب اس ۹ FE شاهد یک دوربین و فریم تخت هستیم. از سوی دیگر، گلکسی تب اس ۹ FE پلاس نیز به دوربین دوگانه و فریم تخت مشابه مجهز شده است. گواهی ضد آب و گرد‌وغبار IP68 نیز برای تبلت‌های سامسونگ فراهم شده است. سری گلکسی تب اس ۹ FE در چهار رنگ خاکستری، بنفش، سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود.

image

انرژی موردنیاز گلکسی تب اس ۹ FE توسط باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. نسخه پلاس سری نیز از باتری حجیم ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. طبق ادعای سامسونگ، این تبلت‌ها می‌توانند تا ۲۰ ساعت به پخش ویدئو بپردازند. با فناوری Super Fast Charging، تبلت‌های سامسونگ در عرض ۹۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند. سری گلکسی تب اس ۹ FE از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی تب اس ۹ FE از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد در حالی که گلکسی تب اس ۹ FE پلاس به دو دوربین اصلی و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. برای ثبت تصاویر سلفی، هر دو تبلت‌ها از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

image

در نهایت باید اشاره کرد که سری گلکسی تب اس ۹ FE در دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه استاندارد سری در دو مدل حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. مدل پلاس سری نیز در حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی به فروش خواهد رسید. با درگاه کار حافظه microSD، حافظه داخلی تبلت‌ها تا یک ترابایت قابل افزایش است. از دیگر مشخصات فنی سری گلکسی تب اس ۹ FE می‌توان  بلوتوث نسخه ۵٫۳، وای‌فای ۶ و سنسور اثرانگشت (ادغام با دکمه پاور) نام برد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید