خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ FE با قیمت پایه ۶۰۰ دلاری معرفی شد

گلکسی اس ۲۳ FE با قیمت پایه ۶۰۰ دلاری معرفی شد

سامسونگ امروز از نسخه‌ میان‌رده سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد که با بهبودهای بزرگی در زمینه دوربین و سخت‌افزار همراه است.
۱۲ مهر ۱۴۰۲

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ یک قدم بسیار مثبت برداشت و گوشی موفق گلکسی اس ۲۰ FE را روانه بازار کرد. گوشی‌های سری FE‌ سامسونگ تجربه کاربری در حد و‌ اندازه یک پرچمدار را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در عین حال از قیمت کمتری بهره می‌برند. متاسفانه اما روند موفق نسل اول سری FE با عرضه گلکسی اس ۲۱ FE تکرار نشد. حتی گزارش شد که سامسونگ توسعه گلکسی اس ۲۲ FE را نیز به دلایل نامشخص لغو کرده است. 

image

حالا اما امروز غول فناوری کره با نسل جدید سری FE به نام گلکسی اس ۲۳ FE‌ بازگشته که از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می‌برد. گوشی‌های سری FE به طور معمول از سری پرچمدار گلکسی اس ارزان‌تر هستند و این موضوع برای نسخه جدید سری FE نیز صدق می‌کند. در حال حاضر، گلکسی اس ۲۳ FE برای نسخه رم ۸ گیگابایتی / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۹۹ دلاری به فروش می‌رسد. این گوشی همچنین از تاریخ ۴ آبان (۲۶ اکتبر) به فروش می‌رسد.

شایان ذکر است که قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و بازارهای مقصد گلکسی اس ۲۳ FE هنوز مشخص نشده ولی انتظار می‌رود سامسونگ به زودی این جزئیات را نیز به زودی تایید کند.

image

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۳ FE

گوشی جدید سامسونگ با برخی از قابلیت‌های مشابه نسل قبلی روانه بازار می‌شود. با این وجود، این دستگاه با بهبودهای قابل توجهی در زمینه نمایشگر و دوربین همراه شده است. از نظر ظاهری، گلکسی اس ۲۳ FE برخی از ویژگی‌های طراحی محصولات سری A را به ارث برده است که زبان طراحی محصولات سال ۲۰۲۳ سامسونگ محسوب می‌شود.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گلکسی اس ۲۳ FE از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ FE، قادر است جزئيات بیشتری را ثبت کند و تصاویر باکیفیت‌تری را به ارمغان بیاورد. یک حالت ویژه به نام Nightography نیز در این گوشی وجود دارد که برای تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف مناسب است. نباید فراموش کنیم که پردازنده سیگنال تصاویر تراشه جدید گلکسی اس ۲۳ FE نیز کمک شایانی به بهبود تجربه عکاسی می‌کند.

image

جدا از دوربین اصلی جدید، گلکسی اس ۲۳ FE از همان دوربین‌های نسل قبلی یعنی لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری برخوردار است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، کاربران باید از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کنند.

گلکسی اس ۲۳ FE در دو نسخه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک و اگزینوس ۲۲۰۰ روانه بازار خواهد شد. در این راستا، نسخه اسنپدراگون این گوشی برای بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شود در حالی که مدل اگزینوسی در اختیار دیگر بازارها قرار می‌گیرد. علی‌رغم قدیمی بودن این دو سخت‌افزار، انتظار داریم گوشی جدید سامسونگ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار شود.

image

هر دو نسخه گلکسی اس ۲۳ FE با حافظه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازند. ناگفته نماند که حافظه داخلی دستگاه غیرقابل افزایش است. به علاوه، گلکسی اس ۲۳ FE با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و تا چهار بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا پنج سال پچ امنیتی را دریافت خواهد کرد.

انرژی موردنیاز گلکسی اس ۲۳ FE توسط باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۲۵ واتی باسیم و شارژ ۱۵ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با توجه به عملکرد شارژ گلکسی اس ۲۱ FE، انتظار داریم شارژ کامل این گوشی در مدت ۹۰ دقیقه انجام شود.

image

گلکسی اس ۲۳ FE به نمایشگر ۶٫۴ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است که در آن سنسور اثرانگشت نیز به کار رفته است. پنل پشتی دستگاه از جنس شیشه است ولی فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده که از مقاومت خوبی بهره می‌برد. با گواهی IP68، گلکسی اس ۲۳ FE در برابر آب و گردو‌غبار نیز مقاوم خواهد بود. پنل پشتی گوشی همچنین توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. رنگ‌بندی دستگاه نیز شامل رنگ‌های سبز، گرافیتی، کرمی و بنفش می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دانا

۱۴۰۲/۷/۱۲
در عکاسی و صفحه نمایش و سخت افزار قوی تر از تمام میان رده های سامسونگ با قیمت مناسب

من این را نمی‌خواهم

۱۴۰۲/۷/۱۲
من این را نمی‌خواهم

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۷/۱۲
چندی‌بعد شیائومی14 لایت معرفی میشه(آبان)
و شگفتی‌ساز میشه
#انتخاب_من_۱۴_لایت_است

پیشنهاد سردبیر