خانهاخبار
تراشه تنسور G3 یکی از بهبودهای اصلی سری پیکسل ۸ خواهد بود

تراشه تنسور G3 یکی از بهبودهای اصلی سری پیکسل ۸ خواهد بود

گزارشی جدید جزئیات فنی تراشه به کار رفته در سری پرچمدار گوگل را فاش کرده است.
۱۱ مهر ۱۴۰۲

از زمان معرفی سری پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱، گوگل در گوشی‌های سری پیکسل از تراشه اختصاصی خود موسوم به تنسور استفاده کرده است. این تراشه بر قابلیت‌های پردازش تصاویر و ماشین یادگیری تمرکز ویژه دارد. امسال نیز نسل جدید تراشه تنسور موسوم به تنسور G3 در گوشی‌های پرچمدار موردانتظار گوگل یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو به کار خواهد رفت.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، امروز گزارشی جدید جزئیات فنی تراشه تنسور G3 را فاش کرده است. فعال شناخته‌شده حوزه فناوری، M Brandon Lee، تصاویری از پیکسل ۸ پرو را به اشتراک گذاشته که در آن‌ها گوشی پرچمدار گوگل در حال اجرای نرم‌افزار Device Info HW و AIDA64 است. این دو نرم‌افزار پارامترهای مختلفی از سیستم را به نمایش می‌گذارند که مشخصات فنی تراشه تنسور G3 نیز در میان آن‌ها قرار دارد.

image

طبق اطلاعات قرار گرفته در Device Info، تنسور G3 از پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای بهره خواهد برد که شامل یک هسته کورتکس X3 با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتزی، چهار هسته کورتکس A715 با فرکانس ۲٫۳۷ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510‌ با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی می‌شود.

در مقایسه با نسخه‌های قبلی تنسور، تراشه جدید گوگل با بهبودهای قابل توجهی در زمینه پردازنده مرکزی همراه خواهد شد. در این راستا، هسته‌های میانی A715 تنسور G3 به تنهایی قادرند عملکرد مشابه دو هسته کورتکس X1 که در نسخه‌های قبلی تنسور به کار رفته‌اند را به نمایش بگذارد.

برای انجام تسک‌های گرافیکی، تنسور G3 به پردازنده گرافیکی Mali-G715 یا همان Immortalis G715 مجهز خواهد شد که انتظار می‌رود عملکرد قابل توجهی را از خود نشان دهد. در برنامه Device Info همچنین ذکر شده که تنسور G3 برپایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده شده است. به طور دقیق‌تر، این سخت‌افزار برپایه فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید شده و از فناوری بسته‌بندی پیشرفته FO-WLP بهره می‌برد که باعث کاهش میزان مصرف انرژی و تولید حرارت میشود.

نرم‌افزار AIDA64 نیز ضمن تایید اطلاعات پیرامون پردازنده مرکزی تنسور G3 اعلام می‌کند که پیکسل ۸ پرو با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی همراه خواهد شد. همچنین گوگل از سنسور اثرانگشت اپتیکال Goodix در پنل نمایشگر پرچمدار خود استفاده خواهد کرد. پیکسل ۸ پرو احتمالا از نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر QHD پلاس و فناوری LTPO (نرخ نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز) بهره خواهد برد.

در نهایت باید اشاره کرد که سیستم دوربین پرچمدار گوگل شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدید و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری خواهد شد. پیکسل ۸ پرو همچنین در سه رنگ آبی، مشکی و بژ روانه بازار می‌شود و با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری برای نسخه پایه در دسترس قرار می‌گیرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید