خانهاخبار
جزئیات فنی نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو فاش شد: روشنایی ۳۰۰۰ نیتی و حاشیه ۱ میلی‌متری!

جزئیات فنی نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو فاش شد: روشنایی ۳۰۰۰ نیتی و حاشیه ۱ میلی‌متری!

پرچمدار جدید شیائومی ظاهرا با نمایشگر باکیفتی همراه خواهد شد که از رزولوشن تصویر 2K و فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند.
۱۰ مهر ۱۴۰۲

گوشی‌های پرچمدار سال گذشته شیائومی، شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو، به بهترین نمایشگر‌های بازار مجهز شده‌اند که از حاشیه‌های باریکی بهره می‌برند و تجربه بصری باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حالا اما به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد بار دیگر بهبودهای قابل توجهی را در نمایشگر نسل جدید سری پرچمدار خود اعمال کند.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری به نام Kartikey Singh بخشی از جزئيات فنی نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته که حاوی اطلاعات هیجان‌انگیزی درباره نمایشگر مدل پرو سری شیائومی ۱۴ است.

image

طبق آنچه این افشاگر ادعا می‌کند، شیائومی ۱۴ پرو از حاشیه نمایشگر ۱ میلی‌متری بهره خواهد برد که در نوع خود کم‌سابقه است. با این حاشیه باریک، نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند که باعث جذابیت گوشی نیز می‌شود. به علاوه، نمایشگر پرچمدار جدید شیائومی از چهار طرف خمیده خواهد بود.

افشاگر Kartikey همچنین اذعان داشته که شیائومی ۱۴ پرو قادر است به روشنایی حداکثری ۳۰۰۰ نیتی دست پیدا کند. در صورت صحت این موضوع، شیائومی رکورد جدیدی را در زمینه روشنایی گوشی‌های هوشمند از خود به جای خواهد گذاشت. چند روز پیش نیز یک گزارش ادعا کرد که شیائومی ۱۴ پرو به پنل جدیدی مجهز خواهد شد که روشنایی ۳۰۰۰ نیتی را در اختیار گوشی قرار می‌دهد.

شایان ذکر است برای اولین بار، غول فناوری چینی برای توسعه گوشی شیائومی ۱۴ پرو احتمالا دیگر از نمایشگر‌های ساخته‌شده توسط سامسونگ استفاده نخواهد کرد و به نمایشگر‌های اولد TCL CSOT به نام C8 روی خواهد آورد.

image

شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر ۶٫۷ اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس و فناوری LTPO برای نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. برای مقاومت بیشتر،‌ شیائومی از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس ۲ در گوشی خود استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی همچنین از فناوری تنظیم نور PWM (بالای ۲۰۰۰ هرتز) پشتیبانی خواهد کرد و با فناوری‌هایی مانند HDR10 پلاس، دالبی ویژن و Pro Color Tuning نیز همراه خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که شیائومی ۱۴ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه و دوربین‌های لایکا عرضه خواهد شد که احتمالا شامل سنسور یک اینچی برای دوربین اصلی می‌شود. شیائومی ۱۴ پرو همچنین به دوربین تله‌فوتو ماکرو بهبودیافته و فناوری گشودگی دیافراگم متغیر مجهز خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۷/۱۰
سری ۱۴ به احتمال قوی در ماه پیش رو(آبان) لانچ میشه
توی دلِ من و هم‌نوعانم وِل‌وِلَه‌س واسه ۱۴ لایت?
انتظارات ما از ۱۴ لایت:
-اسپیکر دوگانه
-سلفی تک‌حفره
-باتری ۵۰۰۰
-اسنپدراگون ۷ نسلِ دوم
-حاشیه‌های فوق‌باریک
-وزن سبک(همچون پرِ خروس)
-فریم آلومینیوم

پیشنهاد سردبیر