خانهاخبار
نگاه نزدیک به کیس FineWoven جدید اپل

نگاه نزدیک به کیس FineWoven جدید اپل

سیاست‌های جدید اپل در راستای همسو شدن بیشتر با محیط زیست باعث حذف تمام لوازم جانبی چرمی از سبد محصولات این شرکت شد. این محصولات با متریال جدید و پارچه‌ای جایگزین شده‌اند.
۹ مهر ۱۴۰۲

اپل در رویداد Wonderlust از نسل جدید آيفون‌های خود با نام سری iPhone 15 رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها همچنین تصمیم گرفتند تا به عمر کیس‌های چرمی خود پایان داده و آن را با جنس جدیدی با نام FineWoven جایگزین کردند.

image

امروز یک کیس FineWoven به همراه والت از همان جنس را در اختیار داریم و قصد داریم نگاه نزدیکی به آن‌ها بیندازیم. با ما همراه باشید.

image

برای افرادی که برای نخستین بار با این محصول آشنا خواهند شد،‌ باید بگوییم که جنس آن از ریز بافت‌های جناغ تشکیل شده که نوعی جنس پارچه به حساب می‌آید و حالت ماکروی آن، از بافت‌های بسیار ریزی برخوردار است. اپل در طراحی قسمت بیرونی و داخلی، از همین جنس استفاده کرده است و مانند کیس‌های چرمی، هیچ گونه خط و خطوط جدا کننده‌ای در میان آن‌ها شاهد نخواهیم بود.

کوپرتینویی‌ها برای تجسم این جنس، از واژه جیر استفاده کرده‌اند که دقیقا همان حس و حال را به شما القاء می‌کند. این جنس در عین سخت بودن، از نرمی خاصی هنگام لمس برخوردار است. شما هنگام کشیدن دست روی سطح آن، امواج ریز را حس خواهید کرد، اما نرمی این جنس حس دیگری را نیز به شما خواهد داد. همچنین بسته به زاویه تابش، شاهد درخشش نور و سایه روشن‌هایی خواهید بود.

image

سطح پشتی این کیس همچنین کمی لیز بوده و این موضوع نگرانی‌هایی را برای کاربران در بر خواهد داشت. چرا که در صورت نگه داشتن گوشی هوشمند در دست، امکان لیز خوردن و سقوط آن وجود دارد و اینجاست که کناره‌های لاستیکی به کار شما خواهند آمد. به این ترتیب امنیت آیفون شما هنگام در دست گرفتن تأمین خواهد شد.

از دید مقاومت اگر بخواهیم نگاه کنیم، جنس چرم از مقاومت خوبی برخوردار است، اما استحکام آن در مقابل خط و خش بسیار پایین است. مردم علاقمند هستند تا آن را پتینه بنامند و همین موضوع باعث می‌شود تا کیفیت مطلوبی داشته باشد. اما در مورد FineWoven این قضیه صحت نداشته و هیچ‌کس نمی‌تواند آثار خط و خش را روی آن ببیند.

image

از آن جا که جنس داخل این کیس همان طور که گفته شد،‌از همان جنس قسمت بیرونی است، لذا مقاومت و میزان سرسختی آن هم به همان میزان است.

کناره‌ای این قاب محافظ، از یک متریال جادویی ساخته شده است. به این ترتیب اگر خط و خشی روی آن بیفتد، با کشیدن یک انگشت این اثر از بین رفته و ترمیم خواهد شد! دکمه‌های تعبیه شده در قسمت کناری نیز از جنس فلز بوده و برای ایجاد خط و خش، ‌از یک جسم سخت باید استفاده کنید.

اما در مورد اثر آب چه می‌توانیم بگوییم؟ خب... با جنس پارچه‌ای روبرو هستیم و مانند تمامی پارچه ها، واکنش آن در مقابل آب یکسان است. همان طور که انتظار می‌رود، رنگ آن در حین مواجهه با مایعات تیره‌تر خواهد شد.

image

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که سطح بیرونی با هر میزان آبی که مواجه شود، اثری از آن در داخل کیس مشاهده نخواهید کرد. به این ترتیب هر میزان آبی که روی بدنه پشتی پاشیده شود، به داخل آن نفوذ نخواهد کرد.

در مورد گرد و غبار، این کیس متأسفانه بسیار دوست‌دار این گزینه بوده و گرد و غبار ایجاد شده هم به سادگی از بین نخواهد رفت. همچین این کیس محافظ، آیفون شما را به خوبی در بر خواهد گرفت، اما خارج کردن گوشی از درون آن بسیار سخت خواهد بود.

image

در قسم تجزیره دوربین، این کیس میزبان برجستگی خواهد بود و اگر علاقه‌ای به این گزینه ندارید، استفاده از این کیس شما را ناامید خواهد کرد. ابعاد و وزن این کیس بسیار کم بوده و در صورت خرید و اضافه شدن به آیفون، تغییرات آن را آنچنان که باید و شاید حس نخواهید کرد.

در حالی که آنچنان در مورد والت FineWoven صحبت نکردیم، اما جنس آن با قاب محافظس هیچ تفاوتی نداشته و رفتار آن نیز به همان شکل است.

image

در نگاه کلی، حس و حال چرم چیز دیگری است و از نظر فیزیکی یا روانی، با هیچ جنس دیگری جایگزین نخواهد شد. با وجود این که خاص بودن چرم حس و حال دیگری را هنگام لمس آن به شما القاء می‌کند، اما از نظر قیمت تفاوتی میان کیس چرمی و کیس جدید وجود ندارد.

image


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید