خانهاخبار
آیا اپل رویداد مهرماه خود را برگزار می‌کند؟

آیا اپل رویداد مهرماه خود را برگزار می‌کند؟

رویداد مهر ماه اپل که بر معرفی آیپد و مک تمرکز دارد، به مانند رویداد آیفون همیشگی نبوده و برخی سال‌ها برگزار شده، بعضی سال‌ها نیز برگزار نشده است.
۷ مهر ۱۴۰۲

به طور معمول اپل تا چهار رویداد در سال برگزار می‌کند؛ یکی در بهار، یکی رویداد WWDC در خرداد ماه، رویداد پاییزی آیفون و چهارمین رویداد هم در پاییز و با تمرکز بر مک‌ها و یا آیپدها برگزار می‌شود. اگرچه پیش‌بینی می‌شود چند محصول دیگر تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی شود، اما به نظر نمی‌رسد که امسال رویداد دیگری را از طرف اپل شاهد باشیم.

اوایل ماه جاری میلادی بود که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داد که انتظار ندارد اپل رویدادی را در ماه اکتبر (مهر ماه) برگزار کند، زیرا این شرکت محصولات و ویژگی‌های جدید کافی برای توجیه آن ندارد. به نظر نمی‌رسد تا سال ۲۰۲۴ آیپد و مک جدیدی عرضه شود و این نشان می‌دهد که از رویدادی دیگر در سال ۲۰۲۳ خبری نخواهد بود.

image

 

لوکا ماستری مدیر مالی شرکت اپل در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که انتظار می‌رود درآمد مک و آیپد دو رقمی شود. اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۱) اپل مدل‌های آیپد پرو M2 و نسل دهم آیپد را معرفی کرد؛ به علاوه همچنان شاهد فروش خوب مک بوک ایر بازطراحی شده در طول تعطیلات بود.

هشدار اپل در مورد کاهش درآمد آیپد و مک نشان می‌دهد که انتظار ندارد محصولاتی برای جذب مشتریان در سه ماهه تعطیلات داشته باشد و این چیزی است که با شایعات نیز همخوانی دارد.

این احتمال وجود دارد که حداقل یک آیپد در ماه اکتبر رونمایی شود، شاید یک آیپد مینی، یک آیپد ایر و یا آیپد ارزان قیمت نسل یازدهم، اما اینگونه موارد، تازه‌سازی‌های جزیی خواهند بود که اصلا نیازی به برگزاری رویداد ندارند. مدل‌های آیپد پرو با نمایشگرهای اولد و تراشه‌های M3 هم تا ۲۰۲۴ عرضه نخواهند شد.

ما همچنین می‌توانیم حداقل یک مک با تراشه M3 را ببینیم و آن شاید مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک مینی و یا آیمک ۲۴ اینچی باشد. گورمن گفته که اگر این محصولات در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند، اپل احتمالا آنها را از طریق بیانیه مطبوعاتی به جای برگزاری رویداد معرفی خواهد کرد.

در حالی که مارک گورمن بر این باور است که مک‌های M3 می‌توانند در سال ۲۰۲۳ عرضه شوند، مینگ چی کو تحلیلگر اپل به تازگی گفته که اپل مدل‌های جدید مک بوک با پردازنده M3 را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد کرد و یا ممکن است عرضه مک‌های جدید در امسال را فقط به مدل‌های دسکتاپ محدود کند.

اپل سال گذشته هم رویدادی در اکتبر برگزار نکرد، اما پیش‌تر شاهد رویدادهای اکتبر در سال‌های۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بودیم و باید صبر کرد و دید که امسال تصمیم اپل در این خصوص چه خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید