خانهاخبار
جزئیات مربوط به نمایشگر و باتری سری گلکسی اس ۲۴ فاش شد

جزئیات مربوط به نمایشگر و باتری سری گلکسی اس ۲۴ فاش شد

گزارشی جدید به افشای مشخصات فنی نمایشگر و باتری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۴ پرداخته است.
۷ مهر ۱۴۰۲

در حالی که هنوز چند ماه تا رونمایی از سری گلکسی اس ۲۴ زمان باقی مانده است، افشاگران بیکار ننشسته‌اند و بخشی از اطلاعات مربوط به نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ را فاش کرده‌اند. در این راستا، امروز چند تصویر رندری از گلکسی اس ۲۴ لو رفت که طراحی آن را نشان می‌داد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یکی از افشاگران برجسته جزئیات تازه‌ای درباره مدل‌های سری گلکسی اس ۲۴ را در اختیار کاربران قرار داده است.

image

افشاگر Ice Universe به تازگی مشخصات فنی مربوط به نمایشگر، باتری، ابعاد و وزن سه گوشی گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا را به اشتراک گذاشته است. با توجه به سابقه قابل اعتماد این افشاگر، می‌توان تا حدودی به درستی اطلاعات اشاره‌شده مطمئن بود.

همانطور که قبل‌تر در تصاویر رندری گلکسی اس ۲۴ دیده بودیم، گوشی جدید سامسونگ از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسخه نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۲۳ نخواهد داشت. با این وجود، نمایشگر دستگاه بزرگ‌تر خواهد شد و به ابعاد ۶٫۲ اینچ خواهد رسید. البته رزولوشن تصویر نمایشگر همچنان فول اچ‌دی پلاس خواهد بود. نمایشگر گلکسی اس ۲۴ قادر خواهد بود که به روشنایی حداکثری ۲۵۰۰ نیتی دست پیدا کند که به نسبت روشنایی ۱۷۵۰ نیتی مدل قبلی بهبود قابل توجهی به شمار می‌رود.

image

رندر گلکسی اس ۲۴

به مانند نسل قبلی، گلکسی اس ۲۴ از وزن ۱۶۸ گرمی، ضخامت ۷٫۶ میلی‌متری و توان شارژ ۲۵ واتی بهره خواهد برد. به علاوه، باتری گلکسی اس ۲۴ به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که در مقایسه با گلکسی اس ۲۳، حدود ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر شده است.  گلکسی اس ۲۴ از نظر طول و عرض نیز به ترتیب افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد.

با افزایش ۰٫۱ اینچی، نمایشگر گلکسی اس ۲۴ پلاس به ۶٫۷ اینچ افزایش پیدا خواهد کرد. حداکثر روشنایی این نمایشگر همچنین برابر با ۲۵۰۰ نیت خواهد بود. به علاوه، گلکسی اس ۲۴ از رزولوشن تصویر QHD پلاس نیز پشتیبانی خواهد کرد. انرژی موردنیاز گوشی سامسونگ توسط باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد که در مقایسه با باتری گلکسی اس ۲۳ پلاس، ۲۰۰ میلی‌آمپر بیشتر شده است.

image

علی‌رغم افزایش نسبی حجم باتری دستگاه، گلکسی اس ۲۳ پلاس با توان شارژ ۴۵ واتی نسل قبلی روانه بازار می‌شود. ابعاد گوشی نیز برابر با ۱۵۸٫۵ در ۷۵٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر گزارش شده است.

چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد در گوشی پرمیوم گلکسی اس ۲۴ اولترا از فریم تیتانیومی استفاده کند. حالا Ice Universe اعلام کرده که این تعویض ساختاری هیچ اثری روی وزن گلکسی اس ۲۴ اولترا نخواهد داشت و پرچمدار سامسونگ همچنان از وزن ۲۳۳ گرمی بهره خواهد برد.

image

برخلاف دو برادر کوچک‌تر خود، گلکسی اس ۲۴ اولترا از نظر باتری و نمایشگر هیچ بهبودی نخواهد داشت و سال آینده نیز با نمایشگر ۶٫۸ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۴۵ واتی عرضه خواهد شد. البته گلکسی اس ۲۴ اولترا از روشنایی ۲۵۰۰ نیتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. ابعاد گوشی پرمیوم سامسونگ برابر با ۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۶ میلی‌متر خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا در ماه ژانویه و یا فوریه سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید