خانهاخبار
کوالکام از دو تراشه جدید برای محصولات واقعیت افزوده / مجازی معرفی کرد

کوالکام از دو تراشه جدید برای محصولات واقعیت افزوده / مجازی معرفی کرد

کوالکام به تازگی از دو پلتفرم واقعیت افزوده و مجازی جدید پرده‌برداری کرده که از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می‌برند.
۷ مهر ۱۴۰۲

غول تراشه‌سازی آمریکایی، کوالکام، از تراشه‌های نسل بعدی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جدید رونمایی کرده که اسنپدراگون XR2 نسل دو و اسنپدراگون AR1 نسل یک نام دارند. این دو پلتفرم قابلیت‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را برای دستگاه‌های باریک و سبک که به باتری جداگانه نیاز ندارند به ارمغان می‌آورند. با توجه به محبوبیت روزافزون محصولات واقعیت ترکیبی، انتظار می‌رود تولیدکنندگان زیادی از تراشه‌های کوالکام در دستگاه‌های خود استفاده کنند.

image

مطابق انتظار، تراشه اسنپدراگون XR2 نسل دو قوی‌تر از تراشه AR1 نسل یک است. این تراشه از دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند و قدرت پردازشی گرافیکی آن نیز در مقایسه با نسل قبلی ۲٫۵ برابر بیشتر شده است. با بهبود چشمگیر ۸ برابری، عملکرد پردازش‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون XR2 نسل دو یکی از نقاط قوت اصلی آن خواهد بود.

اسنپدراگون XR2 نسل دو همچنین از ده دوربین پشتیبانی می‌کند و با دو نمایشگر 3K‌ به طور کامل سازگار خواهد بود. نسل جدید پردازنده سیگنال تصاویر Spectra نیز در این تراشه به کار رفته است.

image

از سوی دیگر، اسنپدراگون AR1 نسل یک برای عینک‌های هوشمند سبک‌وزن با قابلیت واقعیت ترکیبی توسعه داده شده است. پلتفرم جدید کوالکام از ویژگی فیلمبرداری و پخش زنده همزمان پشتیبانی می‌کند که برای کاربرانی که تولید محتوا می‌کنند بسیار کاربردی است. به لطف اسنپدراگون AR1 نسل یک، دستگاه می‌تواند به طور زنده متون را ترجمه کند.

image

کوالکام هر دوی این تراشه‌ها را با همکاری برند متا توسعه داده است. در این راستا، اسنپدراگون XR2 نسل دو همراه با هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ عرضه خواهد شد در حالی که اسنپدراگون AR1 نسل با عینک هوشمند Ray-Ban متا روانه بازار می‌شود. سایر تولیدکنندگان نیز قادر خواهند بود که از سال ۲۰۲۴ از تراشه‌های کوالکام در محصولات خود بهره ببرند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید