خانهاخبار
هدست واقعیت ترکیبی متا Quest 3 با قیمت ۵۰۰ دلاری معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی متا Quest 3 با قیمت ۵۰۰ دلاری معرفی شد

متا از نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرده که از تراشه اسنپدراگون XR2 نسل دو بهره می‌برد.
۶ مهر ۱۴۰۲

چهار ماه پیش، متا پیش‌نمایشی از نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود موسوم به Quest 3 (کوئست ۳) را در اختیار کاربران قرار داد ولی از ذکر جزئيات فنی کامل آن خودداری کرد. حالا اما غول فناوری آمریکایی در طی رویداد Meta Connect که دیروز برگزار شد از مشخصات فنی، برچسب قیمتی و زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ پرده‌برداری کرد.

image

طبق اعلام رسمی متا، کوئست ۳ باریک‌تر از نسل قبلی است و از نمایشگر‌های به‌روزشده با رزولوشن تصویر ۲۲۰۸ در ۲۰۶۴ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی (حالت ۱۲۰ هرتزی Experimental) بهره می‌برد. این هدست میدان دید افقی ۱۱۰ درجه‌ای و میدان دید عمودی ۹۶ درجه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هدست کوئست ۳ از لنزهای با طراحی پنکیک بهره می‌برد که در مقایسه با هدست کوئست ۲، حدود ۴۰ درصد پروفایل اپتیکال کوچک‌تری را به ارمغان می‌آورد. البته وزن دستگاه به نسبت وزن ۵۰۳ گرمی کوئست ۲ مقداری افزایش پیدا کرده و به ۵۱۵ گرم رسیده است. همانطور که می‌دانیم، هدست کوئست ۳ به صورت مستقل قابل استفاده است ولی کاربران می‌توانند را از طریق کابل Quest Link و یا برنامه Air Link (حالت بی‌سیم) آن را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنند.

به لطف تراشه اسنپدراگون XR2 نسل دو، قدرت پردازشی گرافیکی هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ در مقایسه با کوئست ۲ دو برابر شده است. همراه با این تراشه، این هدست از حافظه رم ۸ گیگابایتی برخوردار شده است. هدست کوئست ۳ از دو دوربین رنگی RGB و یک پروژکتور عمق بهره می‌برد که عملکرد بهتری به نسبت نسخه‌های نسل قبلی خود خواهد داشت.

شایان ذکر است متا در هدست خود از اسپیکرهای صوتی فراگیر سه‌بعدی استفاده کرده است. برای قرارگیری راحت در سر، بند کوئست ۳ قابل شخصی‌سازی است و با اندازه سر کاربر قابل تطبیق است. این دستگاه از کنترلرهای Touch Plus با فناوری بازخورد TruTouch پشتیبانی می‌کند. متا ادعا می‌کند که در صورت استفاده معمولی از هدست، کوئست ۳ قادر است تا حدود ۲ ساعت کاربران را همراهی کند. به وسیله شارژر ۱۸ واتی، شارژ کامل دستگاه به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

در نهایت باید اشاره کرد که هدست کوئست ۳ در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید. از سوی دیگر، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی برچسب قیمتی ۶۵۰ دلاری را به همراه خواهد داشت. فروش رسمی هدست متا از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر)‌ آغاز می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

Xiaomi-poco-f6-deadpool-edition-gsm-ir
تاریخ رونمایی از نسخه «ددپول» پوکو F6 تایید شد

شیائومی در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۵ مرداد) از نسخه مخصوص گوشی پوکو F6 رونمایی خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید
motorola-edge-40-gsm-ir
رندرهای موتورولا اج ۵۰ طراحی آن را نشان می‌دهند

موتورولا اج ۵۰ احتمالاً به عنوان نازک‌ترین گوشی جهان که از گواهی نظامی بهره می‌برد شناخته خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
motorola-edge-40-neo-gsm-ir
محصول بعدی موتورولا یک گوشی باریک با گواهی نظامی است!

موتورولا به تازگی خبر از عرضه یک محصول داده که باریک‌ترین گوشی جهان با گواهی نظامی محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید