خانهاخبار
هر چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه A18 مجهز خواهند شد

هر چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه A18 مجهز خواهند شد

تحلیلگر معروف اپل ادعا کرده که این شرکت در سال بعد روال سال‌های قبل را در خصوص پردازنده آیفون‌ها طی نمی‌کند؛ بدین معنی که برای آیفون ۱۶ از تراشه A17 آیفون ۱۵ پرو استفاده نخواهد کرد که جهشی بزرگ محسوب می‌شود.
۶ مهر ۱۴۰۲

به گفته جف پو تحلیلگری که شرکت‌های زنجیره تامین اپل را پوشش می‌دهد، تمامی چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه‌های با برند A18 مجهز خواهند شد.

در یک یادداشت تحقیقاتی با شرکت سرمایه‌گذاری «Haitong International Securities» که این هفته توسط MacRumors به دست آمده، پو گفته که ما تراشه A17 Pro را به عنوان یک طراحی انتقالی می‌بینیم و اکنون انتظار داریم که همه مدل‌های آیفون ۱۶ دارای چیپست A18 با فرایند N3E شرکت TSMC باشند.

image

 

پو انتظارات خود را در قالب لیست زیر بیان کرده است:

  • آیفون ۱۶: چیپست A18 (گره N3E)
  • آیفون ۱۶ پلاس: چیپست A18 (گره N3E)
  • آیفون ۱۶ پرو: چیپست A18 Pro (گره N3E)
  • آیفون ۱۶ پرو مکس: چیپست A18 Pro (گره N3E)

با توجه به اینکه آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به تراشه A16 Bionic مجهز هستند، جهش به تراشه A18 برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس قابل توجه خواهد بود.

N3E فرایند ساخت تراشه‌های ۳ نانومتری نسل دوم شرکت TSMC است که هزینه کمتری دارد و در مقایسه با فرایند ۳ نانومتری نسل اول یعنی N3B که برای تراشه A17 Pro در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به کار رفته، بازدهی کمتری دارد.

با توجه به اینکه سری آیفون ۱۶ حدود یک سال تا عرضه فاصله دارد، پو احتمالا نام این تراشه‌ها فقط حدس زده و شاید اپل نام‌های تجاری A18 و A18 Pro را برای این چیست‌ها انتخاب نکند. این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت تراشه‌های آیفون ۱۶ خود را با نام‌های A17 و A18 Pro مشابه سال‌های اخیر معرفی کند.

پو اولین منبعی بود که گزارش داد اپل برنامه‌های خود را برای دکمه‌های لمسی در مدل‌های آیفون ۱۵ کنار گذاشته است. او همچنین به طور دقیق فاش کرد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند و آیفون ۱۵ پرو مکس قیمت اولیه بالاتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد داشت؛ بنابراین تا حد زیادی می توان روی افشاگری‌های او حساب باز کرد، اما باز هم با توجه به فاصله زیاد تا معرفی سری آیفون ۱۶، باید در نظر داشت که حتی اگر ادعای جف پو در حال حاضر درست باشد، باز هم این احتمال وجود دارد که اپل برنامه‌های خود را تغییر دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید