خانهاخبار
اپل شاید قید ویژن پرو مقرون به صرفه را بزند!

اپل شاید قید ویژن پرو مقرون به صرفه را بزند!

در حالی گزارش‌های متعدد از منابع معتبر، حاکی از توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان قیمت توسط اپل بود، مینگ چی کو امروز گفته این پروژه احتمالا لغو شود.
۵ مهر ۱۴۰۲

به گفته مینگ چی کو افشاگر معروف محصولات اپل، این شرکت ممکن است برنامه‌های خود را برای تولید نسخه ارزان قیمت هدست اپل ویژن پرو لغو کرده باشد. شایعات متعددی مبنی بر عرضه یک مدل ارزان در حدود سال ۲۰۲۵ وجود داشت، اما احتمالا این اتفاق رخ ندهد.

کو دلیل خاصی را برای حذف هدست ارزان اپل ارایه نکرده، اما او می‌گوید که اگر اپل به طور قابل توجهی هزینه این دستگاه را کاهش ندهد، رشد زیادی را نمی‌توان برای این محصول در سال ۲۰۲۵ در نظر گرفت. او انتظار دارد اپل حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه هدست در سال ۲۰۲۴ عرضه کند و اگرچه این هدست «تجربه‌ای عالی» را منتقل می‌کند، اما ممکن است بیش از آنچه بازار انتظار دارد طول بکشد تا به محصول ستاره بعدی اپل تبدیل شود.

image

انتظار می‌رود نسخه دوم اپل ویژن پرو حداکثر تا نیمه سال ۲۰۲۷ به تولید انبوه برسد و کو می‌گوید که ممکن است تا آن زمان هیچ بروزرسانی سخت افزاری را برای ویژن پرو شاهد نباشیم.

هم The Information و هم بلومبرگ اظهار کرده اند که اپل در حال کار بر روی نسخه مقرون به صرفه‌تری از هدست ویژن پرو است. در حالی که نسخه اول ویژن پرو ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد، هدست مقرون به صرفه اپل باید بسیار کمتر از آن قیمت داشته باشد تا بتواند در دسترس طیف وسیعی از مشتریان باشد.

شایعات می‌گویند که اپل در حال توسعه یک مدل مقرون به صرفه است که می‌تواند از نظر قیمت به آیفون نزدیکتر باشد، اما با توجه به قیمت بالای مدل فعلی، مشخص نیست که اپل با چه سرعتی می‌تواند هزینه قطعات را کاهش دهد. اگر این این شرکت کوپرتینویی واقعا به کار روی یک مدل ارزان‌تر ادامه دهد، احتمال دارد نمایشگرهای داخلی را با وضوح پایین‌تر و مواد اولیه ارزان‌تر تولید کند تا بتواند هزینه‌های آن را کاهش دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید