خانهاخبار
مشخصات فنی سری هواوی نوا ۱۲ فاش شد

مشخصات فنی سری هواوی نوا ۱۲ فاش شد

نسل جدید سری نوا به تراشه‌های HiSilicon Kirin مجهز خواهد بود.
۵ مهر ۱۴۰۲

به تازگی پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شده که حاوی پوستر تبلیغاتی نسل جدید سری نوا یعنی سری نوا ۱۲ است. در این پوستر رسمی به برخی از مشخصات فنی دو گوشی هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ پرو اشاره شده است. نکته قابل توجه پوستر هواوی مربوط به گوشی نوا ۱۲ پرو می‌شود چرا که ظاهرا این گوشی با تراشه پرچمدار Kirin 9000s در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این سخت‌افزار چندی پیش همراه با سری هواوی میت ۶۰ معرفی شد.

مدل پرو سری نوا ۱۲ همچنین به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خمیده اولد مجهز خواهد بود که توسط نسل دوم محافظ صفحه Kunlun محافظت می‌شود. انرژی موردنیاز دستگاه نیز توسط باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد که از شارژ ۱۰۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

image

سیستم دوربین هواوی نوا ۱۲ پرو شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار و حالت ماکرو) و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. در لیست مشخصات فنی این گوشی به گشودگی دیافراگم متغیر ۱۰ مرحله‌ای نیز اشاره شده که هنوز مشخص نیست آیا یک لنز فیزیکی دیافراگم متغیر در آن به کار خواهد رفت و یا تنها به کمک قابلیت‌های نرم‌افزاری این کار انجام خواهد شد.

همانطور که در تصویر هواوی نوا ۱۲ پرو مشخص است، پنل جلویی این گوشی میزبان دو دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی خواهد بود. از سوی دیگر، نسخه استاندارد هواوی نوا ۱۲ از تراشه Kirin 830 برای تسک‌های پردازشی استفاده خواهد کرد و به نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی خمیده مجهز خواهد شد. 

برای عکاسی، نوا ۱۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۸ مگاپیکسلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. منبع تغذیه این گوشی باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۸۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق شایعات شنیده شده، برچسب قیمتی سری هواوی نوا ۱۲ از ۲۹۹۹ یوآن (۴۱۰ دلار) آغاز می‌شود. البته هنور هیچ گزارشی پیرامون نحوه عرضه و بازارهای مقصد این گوشی‌ها منتشر نشده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید