خانهاخبار
سامسونگ گلکسی A05 و A05s به طور رسمی معرفی شدند

سامسونگ گلکسی A05 و A05s به طور رسمی معرفی شدند

شرکت سامسونگ به تازگی از دو گوشی اقتصادی جدید خود با نام‌های گلکسی A05 و A05s رونمایی کرده است.
۳ مهر ۱۴۰۲

شرکت سامسونگ به تازگی و در سکوت خبری، از دو گوشی اقتصادی جدید خود با نام‌های گلکسی A05 و A05s رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی A05s برای رده قیمتی خود، امکانات جذابی مانند نمایشگر فول اچ دی و سیستم دوربین سه گانه را به همراه دارد.

 

این دو گوشی دارای نمایشگر‌هایی ۶.۷ اینچی از نوع LCD هستند. نمایشگر به کار رفته در سامسونگ گلکسی A05، دارای رزولوشن اچ دی پلاس است در سوی دیگر، گلکسی A05s از نمایشگری با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده می‌کند.

در بخش پردازنده، سامسونگ گلکسی A05 از چیپست مدیاتک هیلیو G85 استفاده کرده و گلکسی A05s نیز چیپست کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ را به همراه دارد. این دو گوشی دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD نیز در آنها دیده می‌شود. این دو گوشی به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core روانه بازار شده و باتری‌های ۵٫۰۰۰ میلی آمپری آنها نیز از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

 

دو محصول اقتصادی جدید سامسونگ، دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 هستند که توسط یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. گلکسی A05s همچنین یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی را نیز ارائه داده که البته نمی‌توان انتظارات بالایی را از عملکرد آن داشت. سامسونگ گلکسی A05s از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده و برادر کوچک‌تر آن نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را به همراه دارد.

image

 

سامسونگ گلکسی A05 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز قابل تهیه است و در سوی دیگر، گلکسی A05s در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و بنفش به بازار می‌آید. متاسفانه، این شرکت هنوز قیمت و تاریخ عرضه رسمی این گوشی‌ها را اعلام نکرده است؛ اما احتمالا در روز‌های آتی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری خواهیم بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید